ريیس مرکز تحقیقات بیماری های ریوی از ایجاد بانک اطلاعاتی بیماران ریوی در این استان خبر داد.

ایجاد بانک اطلاعاتی بیماران ریوی در خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد زاده لاری با اشاره به طرح تحقیقاتی ایجاد بانک داده در این مرکز گفت: مشکلات ما در زمینه بیماری ها خصوصا بیماری های تنفسی در استان نداشتن رجیستری خاص( بانک اطلاعاتی در مورد بیماران) است که خوشبختانه در حال حاضر توانسته ایم رجیستری بیماری عروقی ریه، آمبولی ریه و بیماری COPD را به یاری همکاران علاقمند به مراحل بسیار خوبی برسانیم.
وی افزود: انجام طرحهای تحقیقاتی کاربردی در زمینه بیماری انسدادی مزمن ریه و بیماریهای عفونی و واگیردار بخصوص سل و کیست هیداتیک از دیگر فعالیتهای این مرکز است که خوشبختانه نتایج حاصل در ژورنالهای معتبر علمی به چاپ رسیده است.
ريیس مرکز تحقیقات بیماری های ریوی دلایل رشد برخی بیماری های تنفسی در استان خراسان رضوی را اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: مجاورت با کشورهای همجوار و زیارتی بودن شهر مشهد می تواند تاثیر قابل توجهی در افزایش ریسک انتقال عفونت درمنطقه ما داشته باشد.
محمد زاده لاری افزود: از دیگر محورهای مورد پژوهش در مرکز تحقیقات بیماریهای ریوی، مطالعه در مورد مشکلات تنفسی جانبازان شیمیایی است که با توجه به تعداد قابل توجه این بیماران در استان و مراجعات به درمانگاههای ریه صورت گرفته است.
وی گفت: گازهای شیمیایی جنگی که عمدتا گاز خردل است، می توانند عوارض حاد و دراز مدتی ایجاد کنند که آنچه امروزه متاسفانه باعث بروز مشکلات در جانبازان می شود عوارض ریوی دراز مدتی می باشد که بسیار آزار دهنده است.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.