نشانه اولیه تاثیر سوء سیاست‌های اقتصادی ترامپ

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی به سیاست‌های اقتصادی دونالد ترامپ پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایندیپندنت در گزارشی با اشاره به تصمیم گروه ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، مبنی بر کاهش مالیات شرکت ها نوشت: می توان پیش بینی کرد کاخ سفید و اعضاء کنگره در ماههای آینده اعلام کنند که کاهش گسترده مالیات ها موجب رشد بزرگ اقتصادی کشور خواهد شد، اما نباید سخنان آنها را باور کرد. 

این روزنامه چاپ انگلیس در پایگاه اینترنتی خود نوشت: دونالد ترامپ هفته پیش استیون منوچین، سرمایه گذار سابق گلدمن ساکس و حامی مالی هالیوود، را به عنوان وزیر خزانه داری خود انتخاب کرد. منوچین بلافاصله در مصاحبه با سی ان بی سی تایید کرد که گروه ترامپ قصد دارد میزان مالیات شرکت ها را از 35 درصد به 15 درصد کاهش دهد. 

وی گفت: «مالیات شرکت ها یک بخش از درآمدهای دولت است. ما فکر می کنیم با کاهش مالیات شرکت ها، رشد اقتصادی بزرگی را ایجاد می کنیم. همچنین درآمد شخصی ما نیز افزایش زیادی خواهد یافت. بنابراین درآمدها از یک طرف دیگر جبران خواهد شد.»

شاید برداشت از این نظریه این باشد که کاهش مالیات ها در میان مدت، درآمدهای دولت را کاهش نمی دهد، زیرا کاهش مالیات محرک رشد اقتصادی بسیار بیشتری است. این امر اساس استدلال های اقتصادی محافظه کارانه - در هر دو سوی اقیانوس اطلس- از دهه 1970 تاکنون بوده است. 

اما کارشناسان اقتصادی مستقل که وابستگی حزبی ندارند، بر خلاف منوچین، معتقد نیستند که کاهش مالیات ها موجب افزایش درآمدها می شود. به همین دلیل است که وقتی دولت ها مالیات ها را کاهش می دهند، کارشناسان اقتصادی به طور کلی پیش بینی می کنند که مجموع درآمدهای مالیاتی بیشتر روند نزولی خواهد داشت نه صعودی، و اوضاع مالی دولت وخیم تر خواهد شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار