پیروزی "الکساندر فن در بلن" از حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری اتریش موجب خوشحالی سران اروپایی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ سران اروپایی نگرانی شدیدی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری اتریش و احتمال پیروزی نوربرت هوفر از حزب آزادی (راست افراطی) در این کشور داشتند. هوفر یکی از مخالفان سرسخت طرح مهاجرت اتحادیه اروپا است و ممکن بود در صورت پیروزی، اتریش را از مسیر اتحادیه اروپا خارج کند.

خوشحالی سران اروپایی از شکست حزب راست افراطی در انتخابات اتریش+ تصاویر

نگرانی سران اروپایی بابت پیروزی نامزد راست افراطی در اتریش از آن جهت بود که مردم انگلیس در همه پرسی ژوئن به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای دادند و "دونالد ترامپ" نیز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پیروزی رسید. نتایج انتخابات اتریش از این لحاظ اهمیت زیادی داشت که فرانسه، آلمان و هلند نیز سال آینده شاهد انتخابات مهم و سرنوشت‌سازی خواهند بود. انتخابات اتریش در شرایطی برگزار شد که "ماتئو رنتسی"، نخست وزیر ایتالیا، در همه پرسی اصلاح قانون اساسی شکست خورد و از این سمت استعفا داد.

خوشحالی سران اروپایی از شکست حزب راست افراطی در انتخابات اتریش+ تصاویر

اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری اتریش نشان داد آلکساندر فن در بلن، رهبر سابق حزب سبز، با کسب 53.3 درصد آرا در برابر 46.7 درصد هوفر، برنده نهایی بوده است. هوفر با پذیرش شکست اعلام کرد به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض نخواهد کرد.

خوشحالی سران اروپایی از شکست حزب راست افراطی در انتخابات اتریش+ تصاویر

فن در بلن که در کارزار انتخاباتی بر روی مساله برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) متمرکز شده بود تاکید داشت اگر هوفر پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود، اتریش را در مسیر انگلیس قرار خواهد داد. وی از رای دهندگان اتریشی خواسته بود با آتش بازی نکنند.

سمت ریاست جمهوری اتریش در 70 سال گذشته همواره در اختیار یکی از نمایندگان دو حزب سوسیال دموکرات (چپ میانه) و حزب مردم (راست میانه) بوده است.

این روند اکنون با ریاست جمهوری فن در بلن 72 ساله در اتریش به پایان می رسد.

خوشحالی سران اروپایی از شکست حزب راست افراطی در انتخابات اتریش+ تصاویر

دوره ریاست جمهوری در اتریش ۶ ساله است و بیشتر جنبه تشریفاتی دارد؛ اما رئیس جمهور این قدرت را دارد تا وزرا را برکنار و مجلس را منحل کند.

"زیگمار گابریل"، معاون صدر اعظم آلمان که یک سوسیال دموکرات است، در واکنش به نتایج انتخابات اتریش تاکید کرد: یک بار سنگین از روی دوش همه اروپا برداشته شد. نتایج انتخابات اتریش یک پیروزی آشکار در برابر پوپولیسم راستگرا است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار