گروهی از وکلا، اساتید دانشگاه و دیپلمات‌های سابق کانادا خواستار دستگیری نتانیاهو شدند

گروهی متشکل از صد‌ها وکیل، اساتید دانشگاه و دیپلمات‌های سابق کانادا در نامه‌ای سرگشاده به جاستین ترودو، از نخست‌وزیر کانادا خواستند تا در صورت ورود بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به این کشور او را دستگیر کند.

 به نقل از الجزیره، این گروه در این نامه خود با اشاره به مطرح شدن درخواست صدور حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت وزیر جنگ این رژیم از سوی دادستان دیوان بین‌المللی کیفری، از ترودو خواستند تا احکام بازداشت احتمالی این دیوان را اجرا کند.

در این نامه آمده است: ما از نخست‌وزیر می‌خواهیم که با پیشروی تحقیقات و رسیدگی‌های دیوان بین‌المللی کیفری در مورد وضعیت فلسطین، بیانیه‌ای عمومی صادر کند و بدون هرگونه ابهامی، استقلال رویه دادستانی و قضایی این دیوان بین‌المللی را تائید کند.

این گروه در این نامه از ترودو خواستند تا به اجرای هرگونه حکم بازداشتی که ممکن است توسط دادگاه بین‌المللی کیفری صادر شود، متعهد باشد.

کریم خان دادستان ارشد دیوان بین‌المللی کیفری (ICC) اعلام کرد که به دنبال بازداشت مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به دلیل اتهامات مختلف از جمله هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان است.

ماه گذشته نتانیاهو در واکنش به بررسی جنایات اسرائیل در دادگاه بین‌المللی کیفری این اقدامات را توهین به تاریخ خطاب کرده بود.

از سوی دیگر، «دیوان بین‌المللی دادگستری» (ICJ) واقع در شهر لاهه هلند با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم برای متوقف کردن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و بازگشایی گذرگاه رفح واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
فقط مواظب باشید این حیوان خون آشام فرار نکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
کشورهای مدعی حقوق بشر و ازادی دورغین
باید خیلی وقت پیش
این جانی سالخورده را دستگیر و تیرباران میکردند
آخرین اخبار