مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد که این اتحادیه برخلاف ادعای صهیونیست‌ها، آنروا را سازمانی تروریستی نمی‌داند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه اعلام کرد که آژانس امداد و کمک رسانی سازمان ملل به فلسطینیان موسوم به آنروا را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار نخواهد داد.

براساس گزارش سما الاخباریه، بورل در دیدار با فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آنروا در بروکسل اعلام کرد که با این آژانس یک راه نجات ضروری برای فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند.

بورل بر حمایت اتحادیه اروپا از آنروا تاکید، از کار و تیم آن قدردانی کرد و گفت که کشور‌های عضو اتحادیه حمایت مالی خود را از این آژانس از سر گرفته‌اند، زیرا مجموعه بعدی بودجه اتحادیه اروپا اکنون در راه است.

بورل گفت: دیگر کلماتی برای توصیف وضعیت غزه وجود ندارد. روز به روز صفوف مرگ ادامه می‌یابد. نه تنها مردم جان خود را از دست می‌دهند، بلکه امید و بافت اجتماعی در حال نابودی است.  

او بر لزوم پایان دادن به فاجعه‌ای که وجدان و انسانیت ما را آزرده می‌کند تاکید کرد. این درحالی است که روز چهارشنبه، کنست رژیم صهیونیستی در قرائت اولیه، پیش نویس قانونی را تصویب کرد که آنروا را یک سازمان تروریستی می‌داند.

این پیش نویس قانون که توسط نماینده‌ای از حزب «اسرائیل خانه ما»  ارائه شده است، تصریح می‌کند که قانون ضد تروریسم در مورد این آژانس سازمان ملل متحد اعمال می‌شود و کلیه ارتباطات و روابط بین رژیم صهیونیستی و شهروندانش و ... با آنروا متوقف و دفاتر این آژانس در اراضی اشغالی نیز بسته شد.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
امریکا و اسرائیل هر سازمان و کشور و ملت و حزب و گروه و...را که در جهت منافعشان و یا مخالف سیاستها و منافعشان باشد تروریست می داند حتی سازمان ملل و دادگاه لاهه!!!
در حالی که تروریست ناب و اورجینال خودشان هستند و بس!!!!
آخرین اخبار