سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: از ابتدای برنامه ششم حداقل 20 درصد به حقوق و مزایای دریافتی مددجویان کمیته امداد افزوده می‌شود.

دستگاه‌های اجرایی مکلف به رعایت عدالت جنسیتی در برنامه‌های خود شدندمحمد خدابخشی سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: تقویت نهاد خانواده و ارتقای جایگاه زنان در راستای استیفای حقوق شرعی و عرفی زنان در عرصه‌های مختلف یکی از مباحث مطروحه در این جلسه بود.

وی افزود: همچنین جهت بهره‌مندی جامعه از سرمایه انسانی زنان در فرایند توسعه پایدار و متوازن، کلیه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند بر مبنای اصول اسلامی در سیاست‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های خود عدالت جنسیتی را رعایت کرده و براساس شاخص‌های ابلاغی ستاد ملی زنان و خانواده اقدام کنند.

نماینده مردم الیگودرز با بیان اینکه کمیسیون تلفیق برنامه ششم امروز مصادف با روز جهانی معلولان ماده‌ای را در راستای حمایت از معلولان تصویب کرد، گفت: بر اساس این مصوبه، دولت موظف است طی سال آینده و از ابتدای برنامه ششم توسعه، دریافتی مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد را افزایش دهد.

وی ادامه داد: این افزایش حداقل 20 درصد از حقوق و مزایای آن‌ها بر اساس مصوب شورای عالی کار و تامین اجتماعی است. در شرایط کنونی میزان پولی که مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بسته به تعداد خانوارشان دریافت می‌کنند، حدود 50 تا 80 هزار تومان است.

خدابخشی بیان داشت: بر اساس مصوبه امروز کمیسیون تلفیق 20 درصد از حقوق و مزایای مددجویان مبتنی بر مصوبه شورای عالی کار و تامین اجتماعی از سال اول برنامه ششم توسعه، مازاد بر دریافتی قبلی، باید به این افراد مستمری پرداخت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار