مشکلات و چالش های بخش درمان تامین اجتماعی خوزستان با حضور رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی و مسئولان مدیریت درمان اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق جلیلی، مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان بیان داشت: هم اکنون در برخی مناطق محروم استان همچون هندیجان و باغملک که جمعیت بیمه شده آنان افزایش یافته درمانگاه ملکی وجود ندارد و نیاز است در این خصوص چاره جویی شود.

وی با بیان اینکه شرایط آب و هوایی و گرد و غبار در خوزستان به گونه ای است که حدود 9ماه از سال در خانه ها محبوس هستیم ولی مراکز رفاهی و خدماتی برای کارکنان این مدیریت نداریم گفت: هر روز درخواست تعداد زیادی از کارکنان این مدیریت برای انتقالی به سایر نقاط کشور دریافت می شود و ترجیح می دهند به مناطق خوش آب و هوا مهاجرت کنند.

جلیلی افزود: وقتی مزایا و حقوق دریافتی اهواز با کرج یکسان باشد کارکنان و نیروهای متخصص هیچ انگیزه ای برای ماندن در استان ندارند و متعاقب آن در بخش های مختلف از جمله پرستاری و پزشک متخصص با کمبود روبه رو می شویم.

وی فقدان نیروی بومی متخصص (پزشک متخصص ، جراح و پرستار)برای بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر با وجود اینکه سه سال از بهره برداری آن می گذرد را از مشکلات عمده این مرکز درمانی عنوان کرد و اظهار داشت: باید ضریب برخورداری از مزایای کارکنانی که در شرایط بسیار سخت آب و هوایی این منطقه مشغول خدمت هستند افزایش یابد.

علی ولی منش ، رئیس بیمارستان امیرالمومنین(ع) اهواز وابسته به سازمان تامین اجتماعی نیز با اشاره به جمعیت 2.5میلیون نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی در خوزستان تصریح کرد: امکانات موجود جوابگوی نیازهای خیل عظیم بیمه شدگان نیست و هم اکنون فشار زیادی روی نیروها هست.

وی بازنگری در چارت تشکیلاتی بیمارستان امیرالمومنین را یکی از خواسته های اصلی بیان کرد و افزود: این چارت برای 166تخت بیمارستانی دیده شده در حالی که انتقال 50تخت بیمارستان امیرکبیر به این بیمارستان، این مرکز در عمل 206تخت بستری را سرویس می دهد.

سید کریم حسینی، رئیس درمانگاه شهید رجایی اهواز نیز با بیان اینکه این مرکز روزانه به بیش از 30هزار مراجعه کننده خدمات سرپایی ارائه می کند اذعان داشت: حجم ورودی به این مرکز متناسب با شمار پزشکان و کادر درمانی آن نیست.

وی خاطرنشان کرد: در جریان دو روز بارندگی پائیزی در خوزستان ، این مرکز با حجم زیاد ورودی ، فشار مضاعف تری را تحمل کرد.

مسعود یوسفی، معاون درمان مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان نیز کمبود پرستار را یکی از چالشی ترین مراکز درمانی تامین اجتماعی عنوان و پیش بینی کرد با روند موجود ، تا 3 سال آینده 35درصد پرستاران موجود مراکز ما از سیستم درمانی خارج شوند.

وی اظهار داشت: از هم اکنون باید به فکر تامین کادر پرستاری باشیم تا بتوانیم این چالش و مشکل را مدیریت کنیم.

در این نشست عنوان شد مجموعه مدیریت درمان حدود 200میلیارد ریال به بخش خصوصی(بازار)بدهکار است.

گله مندی از کمبود نیروی متخصص و نحوه نوبت دهی به بخش دندانپزشکی به عنوان بیشترین شکایات مردمی از مدیریت درمان تامین اجتماعی عنوان شد.

عباس کبریایی زاده رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه نگاه سازمان به خوزستان ویژه است گفت: همه ما به خوزستان به لحاظ نقشی که در دفاع مقدس داشته احساس دین می کنیم.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی و پیامدهای آن مشکلاتی است که بر مجموعه درمان تامین اجتماعی تحمیل شده است بیان کرد: راهبرد اصلی سازمان دسترسی آسان بیمه شدگان به خدمات پزشکی از طریق خرید خدمات حتی در مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی با بیان اینکه حتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مناطق محروم با کمبود نیروهای متخصص روبه رو است گفت: تلاش ما بر این مساله معطوف است تا با بهره برداری از بیمارستان های نیمه تمام آبادان و دزفول و افتتاح بیمارستان امیرکبیر اهواز ، چالش درمان در استان را تا حدودی پر کنیم.

کبریایی زاده در ادامه افزود:بجز مناطق محروم کشور به صورت موردی، سازمان متبوع بنا ندارد مراکز درمانی احداث کند، رویکرد ما دسترسی بیمه شدگان در استان ها از طریق خرید خدمات است.

رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در سفر یک روزه به خوزستان بخش نوسازی شده زنان بیمارستان 206تختخوابی امیر المومنین اهواز را افتتاح کرد و در بازدید از بیمارستان آماده افتتاح امیرکبیر ، مقدمات افتتاح این مرکز درمانی را که 10سال از شروع ساخت آن گذشته بررسی نمود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار