معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: گزارش نظارت عالیه فصل تابستان پروژه های استانی حاکی از مدیریت بهینه دستگاههای اجرایی برای اعتبارات اختصاص یافته پروژه های استانی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مقدوری در جلسه در شورای فنی خراسان رضوی گفت: بر اساس این گزارش با متوسط تخصیص حدود 42درصد، متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه ها 69.81درصد بوده است و به عبارت دیگر، دستگاه های اجرایی اعتبارات را مدیریت کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد آن دسته از پروژه ها که از کیفیت عالی و یا خوب برخوردارند , نسبت به دوره ی پیشین بازدیدها در زمستان94 حدود 10درصد افزایش یافته و از 82 درصد هم فراتر رفته است .

مقدوری افزود: پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران و مشاوران خراسان رضوی از طریق اوراق خزانه ی بانک اسلامی, در جلسه شورای فنی استان مطرح و برای تسهیل و تسریع در تحقق آن تصمیم گیری شد.

وی گفت: پس از ارائه گزارش توسط خزانه ی استان پیرامون ظرفیت های تعریف شده بودجه ای سال جاری در ارتباط با اسناد خزانه, دستگاه های اجرایی مکلف شدند ذی حسابان خود را برای بهره برداری از ظرفیت مذکور فعال کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: برای مسائل مربوط به مالیات بر ارزش افزوده و تامین اجتماعی نیز جلسات جداگانه ای برگزار خواهد شد تا مسیر بهره برداری دستگاه های اجرایی از این ظرفیت هموارشود .

 مقدوری تصریح کرد : فرمانداری ها و دستگاه هایی که عملکرد بهتری در زمینه پروژه های خود داشته اند , در تخصیص اعتبارات بعدی اولویت و سهم بیشتری خواهند داشت.

وی همچنین با اشاره به شعار سال مبنی بر اقتصادمقاومتی؛ اقدام و عمل،  خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده پروژه ها باید دقیقا محاسبه شود.

رضا جمشیدی رئیس سازمان برنامه و بودجه و دبیرشورای فنی استان گفت : با توجه به مکاتبات متعدد دستگاه های اجرایی با این دبیرخانه پیرامون تعیین و تغییرمجری ذی صلاح پروژه های عمرانی مقرر شد نتایج ارزیابی انجام شده توسط مدیریت نظام فنی واجرایی سازمان برنامه و بودجه ودفترفنی استانداری جمع بندی و به دستگاه های اجرایی ابلاغ شود.

انتهای پیام//آ.ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.