همدان؛

باید کاری کنیم تا این صدقه ی جاریه بین مردم قطع نشود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در بین مردم باید کاری کنیم این صدقه ی جاریه قطع نشود.

باید کاری کنیم تا این صدقه ی جاریه بین مردم قطع نشودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مساله وقف یکی از مسائل مهمی است که از صدر اسلام تا امروز جریان داشته است و وقف یک صدقه ی جاریه است افزود: وقف بر دو قسم است یکی صدقه ی منقطعه و دیگری وقف است که جاریه است  اگر کسی چیزی را وقف کند این وقف میماند تا درآمد این موقوفه صرف آن مورد شود.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، وقفیات مرحوم زنگنه را که حوزه های علمیه را ساخت و این موقوفات همچنان پابرجاست و درآمد آن در تمام این سالها خرج این حوزه می شود مثال بارز صدقه ی جاریه دانست.

وی با تاکید بر اینکه به موضوع وقف بسیار سفارش شده و حضرت امیرالمومنین علی (ع) و همه بزرگان دین موقوفاتی داشته اند گفت: ائمه اطهار علاوه بر اینکه خودشان وقفی انجام میدادند مردم را نیز تشویق به این موضوع میکردند و الان خیلی از حوزه های علمیه موقوفاتی دارند برای دستگیری از فقرا، کارهای خیر، عزاداری امام حسین (ع) و...

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در بین مردم باید کاری کنیم این صدقه ی جاریه قطع نشود که متاسفانه در زمان رضا شاه ملعون و محمدرضا شاه موقوفات تصرف شد و از مسیر اصلی و نیت واقف منحرف شد.

وی با بیان اینکه هم اکنون در راس حکومت اسلامی رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای هستند که انشالله تا زمان حکومت امام زمان (عج) ادامه داشته باشند مردمی که تمکن دارند وقف را ادامه دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی افزود: حدیث داریم«کسی که از دنیا برود امورات دنیوی آن قطع می شود مگر بر سه شخص که یکی از آنها واقف است».

وی تصریح کرد: در حوزه های علمیه سراسر استان که بالغ بر 14حوزه ی علمیه است نیاز شدید به موقوفات است و اگر کسی ملکی برای وقف دارد می تواند این کار را انجام دهد و ثواب آن را ببرد.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: وقف ، صدقه جاریه ، تبیین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.