همدان؛

واقف در واقع مردم و جامعه را نجات می دهد

عضور شورای شهر همدان گفت: کسی که چیزی را وقف می کند در واقع مردم و جامعه را نجات می دهد و باید زنان و مردان متدین به این امر توجه کنند.

واقف در واقع مردم و جامعه را نجات می دهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر همدان  و مسئول هیات رزمندگان اسلام با بیان اینکه یکی از ثمرات زیبای وقفیات این است که در هر شرایطی که افراد یا مجموعه ها یا سازمان های فرهنگی نیاز به کمک دارند و گاها مستأصل می شوند کسانی که وقفیاتی داشتند به کمک می آیند تا آن موضوع را یاری دهند افزود: در وقف برکتی وجود دارد که در واقع مثل موتور دوم هواپیما است که هروقت این موتور دوم راه می افتد خیال همه راحت می شود.

محمد علی پرزاد با تاکید بر اینکه پیشینیان ما به اشکال مختلف در گذشته های دور طبق آیین و رسوم قسمتی از مال و اموال و زمین و درآمد خود را وقف می کردند و میگفتند تا این وقف نیازهای حال و آینده را حل کند گفت: امروزه بعضی ها خیال می کنند اگر اموالشان را وقف کنند به فرزندانشان لطمه وارد می شود در صورتی که اینطوری نیست و خداوند به هر طریقی که در راهش قدم برداشته شود بصورت زیبایی جبران می کند.

وی ادامه داد: کسی که چیزی را وقف می کند در واقع مردم و جامعه را نجات می دهد و باید زنان و مردان متدین به این امر توجه کنند.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه روزی خواهد رسید که دست همه از دنیا کوتاه خواهد شد و این وقف است که در آخرت می تواند کمک کننده انسان باشد گفت: وقف باعث زنده بودن نام واقف پس از مرگ و هم باعث حیات موجودات زنده در شرایط بعد از فوت واقف می شود.

وی تصریح کرد: امروزه باید بیشتر از گذشته به این امر توجه شود و به حال و وضعیت امروز جامعه و نیازهای فردی کمتر توجه کرد و باید هرچه بهتر مسیر وقف را ادامه داد.

پرزاد با اشاره به برپایی بعضی از مراسمات عزاداری سیدالشهدا امام حسین (ع) از طریق وقفیات افزود: در بحث برپایی مراسمات مذهبی خیلی از این مراسمات با وقفیات انجام می شود و برخی عبادتگاه ها وقفیاتی است که در اختیار مراسم اهل بیت (ع) قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انجام امورات خیر از قبیل درمانی و غیر درمانی باعث می شود جامعه از طریق آن ارزش و قوت بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر همدان با تاکید بر اینکه دیگران کاشتند و ما خوردیم نیر ماهم باید بکاریم تا دیگران بخورند افزود: از همه عزیزانی که بخشی از مال خود را حتی بصورت سهام و یا درصد و حتی برای اشتغال و ازدواج جوانان کردند وقف کردند و از این طریق جامعه را نجات دادند باید قدردانی و تشکر نمود که اینان نزد خداوند پاداشی عظیم دارند.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: وقف ، نجات جامعه ، واقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.