اسپانیا ارتباط خود را با تیم ترامپ آغاز کرد

دولت اسپانیا از طریق سفارت خود در آمریکا ایجاد ارتباط با تیم «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری منتخب آمریکا را آغاز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه «ال پائیس» چاپ اسپانیا روز پنجشنبه نوشت: سفارت این کشور در واشینگن ایجاد ارتباط با گروه «دونالد ترامپ» را در دستور کار خود قرار داده و امیدوار است این امر در ماه دسامبر جاری (آذر) که با ریاست دوره ای اسپانیا بر شورای امنیت همراه است، تقویت شود.

دوره 2ساله عضویت موقت اسپانیا در شورای امنیت در پایان ماه دسامبر به اتمام خواهد رسید. مادرید قصد دارد از این فرصت برای تقویت جایگاه بین المللی خود و نزدیکی به دونالد ترامپ حداکثر استفاده را بکند.

به همین منظور، نشست روز 12دسامبر (22 آذر)، شورای امنیت به ریاست «رافائل کاتالا» وزیر دادگستری اسپانیا برگزار خواهد شد که موضوع همکاری های حقوق بین المللی در مبارزه با تروریسم را در دستور کار دارد.

«آلفونسو داستیس» وزیر امورخارجه اسپانیا نیز قرار است نشست روز 15 دسامبر(25 آذر)، شورای امنیت با دستور کار 'تمهیدات لازم برای ممانعت از دسترسی گروه های تروریستی به سلاح های کشتار جمعی' را اداره کند.

نشست روز 20 دسامبر(30 آذر)، شورای امنیت سازمان ملل نیز با موضوع مبارزه با خشونت جنسی در مناقشات و قاچاق انسان برگزار می شود که وزارت امورخارجه اسپانیا در نظر دارد شخص «ماریانو راخوی» نخست وزیر این کشور ریاست آن را عهده دار شود.

سفر راخوی به نیویورک و ریاستش بر این نشست شورای امنیت در 20 دسامبر هنوز قطعی نشده است. اسپانیا به دنبال این است که از حضور بین المللی خود در ماه دسامبر برای برقراری ارتباط و حتی نزدیک شدن به گروه دونالد ترامپ استفاده کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار