رییس مرکز ملی فضایی ایران گفت: این مرکز سعی دارد از شرکت های دانش بنیان در راستای تامین اقتصاد و تجاری سازی محصولات هوا و فضا استفاده بهینه ای کند.

منوچهر منطقی رییس مرکز ملی فضایی ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اهداف اصلی مرکز ملی فضایی ایران اظهار داشت: هدف ما در راستاری توسعه کاربرهای فضایی، ایجاد امنیت و اقتصاد است و با توجه به اینکه محدودیت بودجه و منابع داریم سعی کرده ایم نگاهی کاملا کاربردی به این موضوع داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه در راستای این امر تحقیقات خوبی صورت گرفته و از پایان نامه های کاربردی در پروژه ها استفاده می شود، تصریح کرد: ما به دنبال قطب هایی هستیم که نیازهای مشخص شده را به آن قطب مربوط متصل کنیم، این قطب ها می‌توانند از چند دانشگاه تشکیل شده باشند تا بتوانیم در زمینه آن نیاز، جواب مشخصی از قطب مربوطه بگیریم.

رییس مرکز ملی فضایی ایران با تاکید بر اینکه هدف این مرکز در محیط های دانشگاهی ایجاد استار تاپ های دانشجویی در حوزه هوایی و فضا است، عنوان کرد: مرکز ملی فضایی ایران این قصد دارد که مشکلات کشور در دو زمینه امنیت و اقتصاد حل شود و در این راستا مکانیسم هایی را معاونت علمی و فناوری در اختیار ما قرار می دهد تا با استفاده از ارتباطات علمی شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانیم نیاز علمی خود را برطرف کنیم.

وی  گفت: برای پیاده سازی اهداف کلان می‌توانیم از این شرکتها استفاده کنیم تا اطلاعات علمی ما را به نیازهای مصرف کنندگان تبدیل کنند و یکی از اهداف ما تجاری سازی محصولات در حوزه هوا و فضا و بدست آوردن بازارهای منطقه است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار