با کمک و یاری سازمان‌های بین‌المللی اقلیم‌شناسی دنیا معضلات خشکی تالاب‌های ایران و مسائل زیستی قابل حل است.

علی‌محمد لطیفی رییس کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مشکلات زیست فناوری اظهار داشت: وجود ریزگردها، آلودگی هوا، خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها، از بین رفتن جنگل ها و منابع طبیعی و غیره از مواردی است که می توان به عنوان معضلات زیست محیطی کشور نام برد.

وی ادامه داد: تغییر اقلیم و آب و هوا نیز که یک معضل جهانی است، در ایران نیز مشکلات زیادی ایجاد کرده است که از نهادهای بین المللی فعال در حوزه محیط زیست می خواهیم برای رفع این مشکلات به ایران کمک کنند.

لطیفی یادآور شد: تخریب جنگل ها موضوعی بین المللی و به نوعی پایمال کردن حق همه مردم است و در اسلام نیز بر حفظ منابع طبیعی و درختان تاکید شده است به همین دلیل از نهادهای بین المللی می خواهیم برای احیای جنگل ها در سراسر دنیا دست به دست هم دهند.

وی گفت: اگر معضلات زیست محیطی ایران به عنوان اولویت‌های تحقیقاتی موسسات فعال در حوزه محیط زیست دنیا قرار گیرد قطعا برای کشورمان عواید خوبی دارد و کشورمان می تواند با کمک های بین المللی معضلات زیست فناوری را حل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار