مدیر آزمایشگاه یک شرکت فناور گفت: کانکتورهای الکتریکی با هدف صرفه جویی ارزی و گرفتن خطاهای سامانه های برقی تولید شد.

مجید پوراکبر مدیر آزمایشگاه یک شرکت فناور در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تولید کانکتورهای انتقال دهنده جریان الکتریکی اظهار داشت: کارایی ناصحیح کانکتورهای الکتریکی در یک سامانه ممکن است باعث بروز آسیب های جبران ناپذیری شود لذا توجه به این نکته کوچک و با اهمیت می تواند اطمینان طراحان سامانه رو افزایش دهد. 

وی بیان کرد: کانکتور يک وسيله الکترومکانيکي است که يک اتصال قابل جدا شدني را ميان دو زير مجموعه يک سيستم الکتريکی/الکترونيکی برقرار می کند بدون اينکه تاثير منفي بر کارکرد سيستم بگذارد.

این مدیر آزمایشگاه عنوان کرد: نزدیک 20 درصد خطاها و خرابی های صورت گرفته در سامانه ها ناشی از نبود کارکرد صحیح کانکتورهای الکتریکی است.
 
وی ادامه داد: اکنون در این شرکت کانکتور در حال تولید است و تجاری سازی این محصول صورت گرفته است و تنها در یک سال گذشته بالغ بر 3000 کانکتورهای الکتریکی در مدلهای مختلف بر اساس نیاز مشتری طراحی و تولید و تحویل داده است.

پوراکبر افزود: در دنیا انجمن های تخصصی زیادی در حوزه کانکتور سازی تشکیل شده است و در این زمینه دانشمندان زیادی اقدام به چاپ مراجع و هندبوک های تخصصی در زمینه کانکتور کرده اند.  

وی گفت: متاسفانه سهم ایران از این بازار بالقوه تنها واردات انواع کانکتورهای بدون شناسنامه و صحه گذاری نشده است و برای جلوگیری از خروج ارز از کشور نیازمند توجه بیشتر به تولیدات در این زمینه وجود دارد. 

این مدیر آزمایشگاه افزود: از فناوری های دیگر کانکتور میتوان به فناوری های تست اشاره کرد که برخی از این فناوری ها شامل آزمون های سازگاری الکترومغناطیس EMC/EMI , ESD , Surge, Burst و آزمون ارتعاش و رکورد قطعی جریان است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار