با ورود 16 هزار زائر از مرز شلمچه ،195 دستگاه اتوبوس آماده خدمت رسانی به زائران در سه مرز شلمچه، مهران و چزابه هستند.

کوروش بهادری مدیر کل هواشناسی خوزستان در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص وضعیت آب و هوای استان خوزستان عنوان کرد: در حال حاضر سامانه ناپایدار جوی در استان تضعیف شده اما تا روز یکشنبه شاهد ناپایداری های جوی در مناطق جنوبی استان به ویژه در نوار مرزی چزابه و دشت آزادگان خواهیم بود. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت بارندگی قابل پایدار نیست، افزود: هم اکنون سیستم بارشی تمام انرژی خود را در دریای خلیج فارس تخلیه نموده به همین دلیل روز گذشته شاهد بارندگی در بخش هایی از استان از جمله دهدز و بهبهان بوده ایم. 
 
بهادری تصریح کرد: پدیده کاهش محسوس دما در برخی از شهر های استان دیده می شود به گونه ای بوده که حداقل دما در دهدز 2 درجه سانتی گراد بوده است، علاوه بر این حداکثر دما در شهر شوشتر 22 درجه سانتی گراد بوده است. 
 
مدیر کل هواشناسی خوزستان در پایان بیان کرد: تغییرات دمایی در اهواز بین 22 تا 4 درجه سانتی گراد در نوسان بوده، همچنین در مرز های شلمچه و چزابه حداقل دما 3 و حداکثر آن 19 درجه سانتی گراد بوده است. 
 
گفتنی است که هم اکنون مرز مهران دارای آسمانی صاف و آفتابی بوده و دمای هوا بین 21 و 8 درجه سانتی گراد در نوسان بوده، همچنین دمای هوا در شهرهای زیارتی نجف و کربلا به ترتیب بین 17 تا 3 و 18 تا 3 درجه سانتی گراد در نوسان است. 

بازگشت 16 هزار زائر از مرز شلمچه

مسعود مصدقی مدیر کل راهداری حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در گفتگو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با ارائه آماری از وضعیت زائرین کربلا عنوان کرد: از پایان روز اربعین تا کنون قریب به 16 هزار نفر از مرز شلمچه و حدود 33 هزار نفر از مرز چزابه بازگشته اند که بخشی از مسافرین با ناوگان عمومی و مابقی زائرین با وسایل شخصی خود به خاک ایران باز گشته اند.

آمادگی 195 دستگاه اتوبوس جهت خدمت رسانی به زائران
 
حمید رضا شهرکی ثانوی مدیر کل حمل و نقل مسافر در گفتگو با  خبرنگار راه و شهرسازی  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: از اوایل ماه صفر تا پایان روز گذشته در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه به ترتیب یک میلیون و 8 هزار و 447، 537 هزار و 876 و 343 هزار و 837 نفر از زائرین کشور وارد خاک ایران شدند. 
 
وی در ادامه افزود: آمارها حاکی از آن است که تا ساعت 15 امروز حدود 18 هزار نفر از مرز مهران و 6 هزار نفر از مرز شلمچه، 5 هزار نفر از مرز چزابه وارد ایران شدند که مجموعا شاهد ورود 29 هزار نفر زائر  به کشور بوده ایم. 
 
شهرکی ثانوی در پایان بیان کرد: تردد در کلیه محورهای مواصلاتی به صورت روان بوده، علاوه بر این 150، 30 و 15 دستگاه اتوبوس به ترتیب در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه آماده خدمت رسانی به زائران هستند. 



انتهای پیام/

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار