مازندرانی‌ها 5 میلیارد و 900 میلیون تومان امسال به اماکن مذهبی و بقاع متبرکه استان کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 9 میلیارد تومان فرصت‌های سرمایه‌گذاری امسال برای موقوفات مازندران ایجاد شد، گفت: 900 میلیون تومان کمک‌های نقدی و 5 میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی در اجرای طرح مودت به امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان کمک شد.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 سند اجاره جدید امسال با متصرفان موقوفات منعقد شد، افزود: انعقاد قراردادهای جدید در راستای احیای موقوفات و اجرای امینانه نیت واقف صورت می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه 162 طرح عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در استان در حال اجراست، گفت: طرح های عمرانی امام‌زادگان مازندران از 20 تا بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

علیزاده با بیان اینکه 18 موقوفه جدید در استان کشف شد، افزود: اوقاف با جدیت به‌دنبال احیای حق و حقوق موقوفات است که در این بخش 210 مورد احکام قضایی به نفع اوقاف صادر شد.

وی با بیان اینکه 400 هکتار از اراضی موقوفات مازندران احیا شد، گفت: بزرگترین موقوفه احیا شده استان مرتع معدن پاساکش آمل با 80 هکتار مساحت است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار