فرماندار ریگان گفت: با توجه به اینکه زیستگاه‌های جانوری شهرستان ریگان به‌ دلیل خشکسالی در معرض خطر است، نیاز به رهاسازی آب سد نساء بم دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین باقری در جلسه شورای آب این شهرستان افزود:بیش از ۶ هزار هکتار از اراضی بالادست بخش گنبکی را اسکنبیل تشکیل می‌دهد که به‌ دلیل خشکسالی و نبود آب در حال نابودی است و از آن جایی که این پوشش گیاهی بیش از 20 روستا را از هجوم شن‌های روان در امان گذاشته است، در صورت نابودی اقتصاد بخش گنبکی اقتصاد نیز نابود می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زیستگاه جانوری جبیر ایرانی در بخش گنبکی و در دشت این بخش وجود دارد، این منطقه نیاز به آب دارد و در غیر این صورت نابود می‌شود.

باقری تصریح کرد: خشکسالی‌های پیاپی و بروز توفان‌های شدید شن و ریزگردها در شهرستان ریگان بیش از 16 روستا را خالی از سکنه کرده و بیش از 50 روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

عادلی مدیر سد نساء بم نیز گفت: برای آبرسانی شهرستان‌های شرقی استان کرمان از سد نساء بم بیش از 20 میلیون لیتر آب شرب تخصیص یافت.

وی افزود: با توجه به اینکه به‌ زودی آب شرب شهرستان‌های شرقی استان از سد نساء تامین می‌شود، برنامه‌ریزی‌هایی برای آبرسانی به این شهرستان‌ها انجام شده است.

عادلی خاطرنشان کرد: میزان حق‌آبه زیستگاه‌های جانوری شهرستان ریگان از سد نساء بم اختصاص می‌یابد و آب سد نساء برای آبرسانی از کیفیت مطلوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: سد نسا ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار