آمارهای وزارت خزانه داری آمریکا نشان می دهد، عربستان سعودی به فروش گسترده اوراق خزانه داری آمریکا ادامه می دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید ، عربستان سعودی به فروش گسترده اوراق خزانه داری آمریکا ادامه می دهد. عربستان در نه ماه گذشته حدود بیست و هشت درصد از اوراق خزانه داری آمریکا را که در اختیار ریاض بود، فروخته است. 

دولت عربستان فقط در ماه آوریل سه میلیارد و ششصد میلیون دلار دیگر از اوراق بهادار خزانه داری آمریکا را فروخت و در پایان این ماه هشتاد و نه میلیارد و چهارصد میلیون دلار از اوراق خزانه داری آمریکا را در اختیار داشت. عربستان از ابتدای سال 2016 تاکنون در مجموع سی و چهار میلیارد و سیصد میلیون دلار از اوراق خزانه داری آمریکا را فروخته است که حاکی از کاهش بیست و هفت و هفت دهم درصدی این اوراق نزد ریاض است. 

عربستان در ابتدای امسال صد و دوازده میلیارد و سیصد میلیون دلار از این اوراق خزانه داری را در اختیار داشت. عربستان در رتبه پانزدهم خریداران اوراق خزانه داری آمریکاست. دولت عربستان تهدید کرده بود اگر کنگره آمریکا قانون جاستا را برای دادن غرامت به خانواده های قربانیان حملات یازدهم سپتامبر تصویب کند، دارایی هایش را در آمریکا کاهش خواهد داد. 

ناظران پیش بینی می کنند عربستان به کاهش سهم خود از اوراق خزانه داری آمریکا به علت تصویب شدن قانون جاستا و نیز نگرانی ریاض از سیاست های دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید این کشور ادامه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار