به گزارش خبرنگار
دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی اتفاقات انتخابات آمریکا و انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور این کشور، در بسیاری از شبکه هاب اجتماعی اخبار کذب منتشر شد که توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرد. فیسبوک در این میان بیشترین تاثیر را در انتخابات آمریکا داشت که پس از پایان انتخابات، بسیاری از وب سایت هایی که اخبار کذب منتشر می کردند مورد توجه قرار گرفتند.
به همین دلیل دو شرکت گوگل و فیسبوک اعلام کردند که از این به بعد تبلیغات سایت هایی که اخبار کذب و غلط را منتشر می کنند، از روی فیسبوک و گوگل پلاس حذف می شوند و با آنها مقابله می کنند. به عنوان مثال قبل از انتخابات آمریکا سایت های دروغین اخباری از نتایج دقیق انتخابات این کشور را منتشر کرده بودند که در گوگل به عنوان اولین سایت های پیشنهادی قرار گرفته بود.
با این حال زاکربرگ معتقد است که 99 درصد محتوا و اخبار منتشر شده در فیسبوک صحیح است و اخبار منتشر شده به گروه و حزب مشخصی محدود نشده است. با این حال مردم بر این باور هستند که فیسبوک و گوگل تاثیر خود را گذاشته است.
انتهای پیام/