مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت:دانش آموزان باید مهارت "نه" گفتن را د اشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛تمجیدی در همایش مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی افزود: دانش آموزان باید در برابر اسیب های اجتماعی عکس اعمل مناسبی را نشان دهند و در مقابله با آن ها "نه"بگویند.

وی خاطر نشان کرد:آسیب های اجتماعی و رفتار های پرخطر،از جمله چالش ها و مخاطراتی هستند که سلامت روانی و اجنماعی و هویت کودکان ونوجوانان را تهدید می کند به طوری که این مخاطرات در طی سال های گذشتهبا افزایش فضاهای مجازی و رسانه های نوین و همچنین با گسترش انواع بازی ها،سرگرمی ها وصنایع فرهنگی از عمق بیشتری برخوردار شده است .

تمجیدی آسیب های اجتماعی را تهدیدی برای دانش آموزان دانست و گفت:در راستای گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اجتماعی سازی مبارزه با مواد مخدر ،«هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی »در مدارس سراسر کشور برگزار می شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: با اجرای این برنامه ها موضوعاتی همچون«شناخت عوامل مخاطره آمیز نوجوانان»،«مهارت های همگانی برای مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی »و«آشنایی با برنامه های پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی در مدرسه،خانواده و محله»با مشارکت خانواده ها ،مدارس،دستگاه های اجرایی،سازمان های مردم نهاد و رسانه ها تبادل نظر و ترویج می شود.

تمجیدی بیان کرد:آموزش و پرورش با اجرای فعالیت هایی از این دست نشان می دهد برای محافظت و مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیب های اجتماعی مصمم است و از هیچ تلاشی دریغ نمی کند و از تمام ظرفیت های خود در این زمینه استفاده می کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.