برخی گالری‌ها بدون توجه به ارزش هنری اثر، تنها با توجه به هدف مالی نمایشگاهی را برپا می‌کنند.

بسته بودن در گالری‌ها به روی جوانان/ عکاسی مهجور واقع شده استحوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هنرمندان جوان جزو قشری از جامعه هستند که همواره با وجود پستی و بلندی‌هایی که در مسیرشان وجود دارد، با عشق به کارشان ادامه داده و می‌دهند.

این دست هنرمندان کم نیستند. به عنوان نمونه کیوان کاسب (متولد 1364) هنرمند عکاسی است که با خلاقیت در این هنر آثار متنوعی را خلق کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابتدا در توضیحی درباره چگونگی آغاز و شکل‌گیری کارش بیان کرد: من سفرهای زیادی داشتم و تقریبا 70 درصد مکان‌های دنیا را دیده‌ام. در حین این سفرها هنرهایی چون نقاشی، تئاتر و خوشنویسی را تجربه کردم و در نهایت مشغول کار عکاسی شدم. 

این هنرمند در ادامه در خصوص اوضاع هنری هنرمندان جوان در کشور بیان کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد، این است که نقاشی بیشتر از دیگر رشته‌های هنری جا افتاده است. کمتر کسی حاضر است برای خرید یک عکس هزینه کند. این در حالی است که خیلی‌ها برای گرفتن چند عکس در آتلیه هزینه‌های وحشتناکی را متحمل می‌شوند. به نظر من بخشی از این مشکل به فرهنگسازی بر می‌گردد و باید به صورت ریشه‌ای به آن پرداخته شود.

وی تصریح کرد: موضوع دیگری که خود من هم بارها با آن روبرو شده‌ام، مسئله‌ای است که به شکلی اهالی هنر در آن دخیل هستند. آن هم ورود به گالری‌ها و نمایش کارها در غالب مراکز خصوصی است.

وی ادامه داد: برخی گالری‌ها نمی‌خواهند بجز افراد مشخص کسی را به فضایشان راه دهند و بدون توجه به ارزش هنری اثر، تنها اهداف مالی دارند و به پول فکر می‌کنند.

کاسب همچنین درباره عکاسی با موبایل و مشکلاتی که در عکاسی حرفه‌ای پدید آورده، اظهار کرد: وجود گوشی‌ها و فضای مجازی موجب شده تا هر کسی خودش را عکاس بخواند اما باید در نظر داشت هنرمندان حرفه‌ای در جهان، بعد از سال‌ها کار متمادی تازه این عنوان را به خود نسبت می‌دهند. عکاس حرفه‌ای بودن عنوانی نیست که به راحتی میسر شود؛ به همین جهت این نکته نیز باید با همان فرهنگسازی مد نظر قرار بگیرد.

کیوان کاسب در آخر با آرزوی رفع موانعی که بر سر راه جوانان وجود دارد، از برگزاری نمایشگاهی تازه با حدود 100 اثر از 100 مکان مختلف جهان در برج میلاد خبر داد.



انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار