بلژیک: 5 هزار تروریست به اروپا بازمی‌گردند

وزیر کشور بلژیک از بازگشت موجی از تروریست‌های اروپایی عضو گروه داعش به کشورهایشان خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، جان جامبون – وزیر کشور بلژیک – برآورد کرد 3 تا 5 هزار تروریست اروپایی به داعش پیوسته‌اند. او تایید کرد وزارت اطلاعات قاره سبز تنها می تواند انتظار بکشد که چه تعداد از این تروریست‌ها بازخواهند گشت. 

بر این اساس، جامبون گفت: داعش در موصل و رقه تحت فشار است. نزدیک به 200 تروریست بلژیکی در صفوف داعش می‌جنگند. با این وجود، ما نباید تنها نگران این 200 شهروند بلژیکی باشیم؛ زیرا نزدیک به 3 تا 5 هزار شهروند اروپایی به تروریست‌های داعش پیوسته‌اند. 

وی در ادامه افزود: تمامی سرویس‌های اطلاعاتی می‌کوشند شرایط را رصد کنند و با یکدیگر به مبادله اطلاعات بپردازند. باید ما در صورت آغاز موج بازگشت تروریست‌ها به اروپا آماده باشیم. 117 نفر از شهروندان بلژیکی که به داعش پیوسته بودند به کشور بازگشته‌اند که نیمی از آنها در زندان و بقیه تحت نظارت هستند. همچنین ده‌ها نفر از کسانی که در سفر به سوریه ناکام مانده بودند، تحت نظارت شدید هستند. 

سازمان ملل اعلام کرده است بلژیک از لحاظ تعداد تروریست ها به نسبت جمعیت، در صدر کشورهای اروپایی از این حیث است. در پنج سال گذشته بیش از 30 هزار نفر با سفر به خاورمیانه، به داعش و سایر گروه‌های تروریستی پیوسته‌اند. هنوز مشخص نیست چه تعداد از تروریست‌های داعش وجود دارند؛ اما آمریکا پیش از آغاز عملیات موصل برآورد کرد کمتر از 5 هزار نفر از تروریست‌ها در این شهر باقی‌مانده باشند و تقریبا به همین میزان در رقه، پایتخت خودخوانده داعش ساکن هستند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار