تذکر وزیر بهداشت به همه معاونین سازمان غذا و دارو؛

کار جدیدی انجام ندهید که تنش‌زا شود/ تصمیمات موثر وزارت بهداشت در احقاق حقوق شرکت‌های دارویی

وزیر بهداشت خطاب به همه مسولین و معاونین غذا و داروی دانشگاه های کشور گفت: هیچگونه اقدام جدیدی را که به ایجاد بحران و تنش‌زایی بیانجامد، انجام ندهید.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن قاضی زاده هاشمی در گردهمایی دو روزه معاونین غذا و داروی علوم پزشکی های کشور با دادن تذکری جدی مبنی بر ممناعت از هرگونه انجام کار جدیدی که منجر به تنش زایی، بحران و حاشیه‌سازی شود، بیان کرد: در عین حال باید مراقب همه بحران‌های احتمالی در حوزه فعالیت هایتان باشید زیرا این بخش در واقع از دستگاه عریض و طویلی برخوردار بوده و به جابه‌جایی‌های پولی و مجوزهای بسیاری منجر می‌شود که بهترین سرمایه محسوب می‌شوند و همگی زیر نظر شما معاونین غذا و دارو قرار دارند. 

وی با تاکید بر اینکه در این چند ماهه پایانی کار دولت باید نظارت و مراقبت برای رفع اشکالات، پیشگیری از تکرار و برخورد جدی با متخلفان باشد، تصریح کرد: دو تا گوش و دو تا چشم اگر دارید پنج یا شش تای دیگر هم قرض بگیرید تا خلاصه آخر راه کاری نکنید که به آبروریزی بیانجامد چه از شخص آقای دیناروند گرفته و چه همه شما مسئولین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور؛ زیرا کوچکترین غفلت در حوزه بسیاری حساسی همچون غذا و دارو می تواند همه زحمات چهار ساله دولت در این بخش را که خود اقدامی جهادی بود از میان بردارد. 

وزیر بهداشت همچنین یادآور شد: نیازی به انجام کارهای جدید و شبهه‌ناک در حیطه مسئولیت غذا و دارو که به ایجاد اختلافات جدیدی بیانجامد، نیست بلکه همه پروژه های در دست اقدام در این حوزه را با موفقیت به اتمام برسانید تا به دوره های بعدی و یا دولت بعد محول نشود.

از سوی دیگر نیز باید حتما همه مدیران ستادی در این ماه های پایانی برای جلوگیری از هرگونه کمبود چه در حوزه دارو و چه تجهیزات کمک کنند تا مشکلی هم از نظر دسترسی بیماران در مراکز درمانی به این خدمات پیش نیاید. 

تصمیمات مفید وزارت بهداشت برای رسیدن شرکت های دارو و تجهیزات به مطالباتشان 

قاضی زاده هاشمی در ادامه با تاکید بر اینکه باید پول شرکت های دارویی و تجهیزات را هم بدهیم و تصمیمات خوبی هم در این زمینه گرفته شده، ادامه داد: به همین منظور  25 درصد از مطالبات دریافتی دانشگاه ها به حسابی که از همان ابتدا مختص پرداخت هابرای شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی بوده، واریز خواهد شد؛ اقدامی موثر که نباید به هیچ عنوان خدشه ای در آن وارد شود. 

وی اضافه کرد: البته تاکنون تلاش‌های خوبی هم از سوی سازمان غذا و دارو برای توجه به شرکت های دارویی و تسهیل اقداماتشان صورت گرفته است. هر چند که به رغم همه این اقدامات برای از میان رفتن برخی بروکراسی ها در حوزه غذا و دارو و تجهیزات اتفاقی نیفتاد و شاید ایجاد انقلابی در این زمینه ضروری است. به اعتقاد من باید در این خصوص ارتباط بین کارشناس و مراجعه کننده از میان برود و تمام خدمات مربوط به این حوزه به صورت الکترونیکی در خدمت مردم قرار گیرد. 

وی همچنین با اشاره به افزایش اختیارات مسئولان غذا و دارو دانشگاه های علوم پزشکی، خطاب به ریاست سازمان غذا و دارو گفت: به نظرم اختیاراتی که برای تمرکز زدایی و افزایش نظارت ها به این افراد داده شده ناکافی است و چه در بخش درمان و چه دارو باید این اختیارات متناسب با   توانمندی های آن بخش از نظر نظارتی و مالی داده شود. 

تشکر ویژه وزیر بهداشت از رییس جمهور 

وزیر بهداشت همچنین با تشکری ویژه از رییس جمهور بویژه در جریان آب های معدنی، افزود: با عنایت های شخص رییس جمهور تصمیمات بسیار خوبی به نفع سلامت مردم گرفته شد و از حمایت های ایشان در این خصوص بسیار سپاسگزارم. 

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اقدام موفق بی سابقه آن در خصوص آب معدنی، غلات، گندم و برنج، گفت: همه ما می دانیم که در این زمینه چقدر فشارها سنگین بوده و هست و همواره در هیچ برهه‌ای از گرفتن حقوق مردم در این زمینه ها کوتاه نیامدید. 

وی  در ادامه همچنین با اشاره به اقدام سازمان غذا و دارو در حذف پالم از مواد لبنی اظهار داشت: پاک کردن پالم از مواد لبنی که مهمترین چرخه غذایی همه افراد از همان بدو تولد است، کار کوچکی نبود ولی میسر شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار