رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: بر اساس آمارها یک سوم مدارس کشور فاقد استانداردهای لازم هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ مرتضی رئیسی  دیشب در آئین بهره‎برداری از یک واحد آموزشی خیرساز در این شهرستان اظهار کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده یک سوم مدارس کشور غیر استاندارد و نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.
 
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 530 هزار کلاس درس در کشور در اختیار دانش‎آموزان بخش دولتی است، عنوان کرد: از این مجموع 107 هزار کلاس درس توسط خیرین مدرسه‎ساز احداث شده است.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: قریب به 20 درصد مدارس احداث شده در کشور با همکاری خیرین ساخته شده است و هم اکنون 2/5 میلیون دانش‎آموز در کشور در مدارس خیر ساز در حال تحصیل هستند.
 
رئیسی پیوند میان دولت و مردم در بخش مدرسه‎سازی را افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و خاطرنشان کرد: در سال‎های اخیر و با توجه به افزایش مشکلات اقتصادی کشور، حضور خیرین در ساخت مدارس پر رنگ‎تر از گذشته بوده است.
 
وی بیان کرد: در مدارس بهر‎برداری شده در مهر ماه امسال سهم مدارس خیر ساز 1/5 برابر سال گذشته بوده و به طور متوسط 30 درصد مدارس تازه تاسیس در کشور متعلق خیرین است.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تعهد 840 میلیارد تومانی خیرین و نهادهای غیر دولتی در جهت ساخت مدارس در سال جاری، تاکید کرد: اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته برای آموزش و پرورش در کشور نیز به ترتیب 1600 و 800 میلیارد تومان است.
 
رئیسی تصریح کرد: آموزش و پرورش نیازمند حضور مردم است و بدون حضور و مشارکت مردم امکان اداره این نهاد وجود ندارد.
 
وی در ادامه از محمد رضا حافظی رئیس مجمع خیرین مدرسه‎ساز کشور به عنوان خیری ملی یاد و خاطر نشان کرد: این چهره برجسته نه تنها در شهرستان بروجرد زادگاه خود بلکه در بسیاری از استان‎های کشور در امر مدرسه‎سازی مشارکتی فعال داشته و دارد.
 
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: این چهره ملی 18 سال از عمر خود را صرف تبلیغ و ترویج کار خیر مدرسه‎سازی کرده و در کنار این اقدام مقدس در ساخت دانشگاه و خوابگاه برای دانشجویان نیز مشارکت داشته است.
 
انتهای پیام/ا
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.