لرستان؛

ابلاغ یکهزار و 420 میلیارد ریال برای جبران خسارت های سیل به لرستان

مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: با تصویب هیات دولت در 17 آبان ماه جاری، یکهزار و 420 میلیارد ریال برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از سیل به استان ابلاغ شده است.


به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ رضا آریایی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد بحران استان با اشاره به بخشی از هزینه کردهای این اعتبار افزود: از این میزان، 210 میلیارد ریال در بخش مسکن و واحدهای تجاری هزینه خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین 690 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می شود و 470 میلیارد ریال نیز برای طرح های زیرساختی اختصاص می یابد.
وی اظهار کرد: خسارت سیل در لرستان هفت هزار و 30 میلیارد ریال شامل سه هزار و 500 میلیارد ریال در بخش کشاورزی و تولید و مابقی در بخش زیربنایی، عمرانی و مسکونی بوده که اعتبار اختصاص یافته معادل 40 درصدخسارت های برآور سشده است.
آریایی گفت: بدون شک مشکل استان با اعتبار تخصیص یافته برطرف نمی شود بلکه مدیران استان باید تلاش کرده و وزارتخانه های متبوع رابرای جبران مابقی خسارت های ناشی از سیل متقاعد کنند.
وی اضافه کرد: طی سه سال اخیر سیل باعث خسارت های مالی بسیار و تلفات جانی در لرستان شده که این امر به دلیل تغییر اقلیم، افزایش درجه حرارت و تغییر در بارندگی ها رخ داده است.
به گفته وی هر سال از محل ماده 10 کمک های بلاعوض به صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می شود تا کشاورزان و فعالان شیلات، محصول خود را بیمه کنند.
انتهای پیام/ا
 
 
 
 
 
 
 

برچسب ها: ابلاغ ، خسارت ، سیل ، جبران ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار