رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش گفت: 9 ماه از وقوع سیل فروردین ماه امسال گذشت، ولی تاکنون خسارتی به کشاورزان پرداخت نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرحیم رحیمی نیا، رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش از بی آبی 3 هزار هکتار از اراضی کشاورزی پای پل در غرب کرخه و محرومیت این اراضی از کشت در سال جاری خبر داد.

وی اظهار کرد: در این اراضی حدود 200 کشاورز به کشاورزی مشغول هستند و با توجه به نبود آب، امسال در این اراضی کشتی انجام نشد و این مساله معیشت و اقتصاد این خانوارها را با مشکلاتی روبه رو کرده است.

رحیمی نیا افزود: اگر آب برای این اراضی تامین شود و کشاورزان بتوانند به کشت محصولات استراتژیکی شامل گندم، ذرت و جو بپردازند، معیشت حدود 400 تا500 خانوار که از طریق کشاورزی امرار معاش می‌کنند تامین می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوش تصریح کرد: علاوه بر این مشکل، سیل فروردین ماه امسال خسارت حدود 100 میلیارد تومانی به کشاورزان و دامداران این شهرستان وارد کرد و موجب نابودی زندگی و سرمایه این خانوارها شد که متأسفانه هنوز هیچ اقدامی برای جبران این خسارت صورت نگرفته است.

وی بیان داشت: این مساله در حالی است که در خصوص جبران خسارت سرمازدگی اخیری که در استان‌های شمالی کشور پیش آمد، سریعاً اقداماتی انجام شد و خواسته ما این است که دولت نسبت به جبران این خسارات عمل کند.

عبدالرحیم رحیمی نیا اظهار کرد: همچنین مشاهده می‌شود بعضی از دستگاه‌ها و ادارات مانند شرکت پشتیبانی امور دام با عملکرد ضعیف و گاهاً غیر مطلوب و حتی غیر قانونی، مشکلات و بحران‌هایی را برای کشاورزان ایجاد می‌کنند که نمونه بارز آن نحوه خرید و محاسبه پول ذرت تولیدی سال گذشته و پرداخت نکردن وجه ذرت تولیدی امسال با گذشت بیش از یکماه از برداشت است که این مساله مشکلات اقتصادی برای کشاورزان خوزستان و شهرستان ایجاد کرده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.