مدیران عامل راه آهن ایران و جمهوری آذربایجان امروز از مراحل ساخت خط ریلی آستارا – آستارا بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این بازدید گفت: ساخت پل ریلی مشترک2 کشور در مراحل پایانی است.

محسن پور سيد آقائی افزود: ساخت خط آهن آستارا- آستارا در خاک جمهوری آذربایجان به پایان رسیده است و عملیات ساخت قطعه دیگر آن در ایران نیز اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم طبق قولی که داده بودیم، تا پایان ‎امسال خط آهن آستارا - آستارا به بهره برداری برسد و کالاها از طریق جاده و راه آهن و جاده به بندر آستارا منتقل و به مقصد مسکو و دریای سیاه بارگیری شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان نیز گفت: ساخت 8 کیلومتر خط ریلی آستارا – آستار در خاک کشورمان به پایان رسیده و حتی قطار به نقطه صفری مرزی منتقل شده است.

جاويد قربان اف افزود: ساخت تاسیسات تکمیلی این خط آهن نیز در دست اجراست.

وی اظهار کرد: امیدواریم حدود 3 کیلومتر خط آهن آستارا- آستارا در خاک جمهوری اسلامی ایران  و پایانه آن در آینده نزدیک تکمیل شود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان اعلام کرد: این راه موجب توسعه و گسترش مناسبات اقتصادی 2 کشور ایران و جمهوری آذربایجان خواهد بود.

قطار خط آن آستارا - آستارا هم امروز به صورت آزمایشی حرکت کرد.

خط آهن آستارا - آستارا بخشی از کریدور حمل و نقل بین المللی شمال – جنوب موسوم به نوستراک است.

این راه آهن ایران حمل و نقل کالا از کشورهای اروپایی، آسیایی میانه، روسیه و منطقه قفقاز را با خلیج فارس و هند فراهم و بندر آستارا به دروازه تجارت ایران با اوراسیا تبدیل خواهد کرد.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.