گیلان؛

680 واحد تولیدی تحت پوشش استاندارد گیلان

حدود 680 واحد تولیدی تحت پوشش نظارت اداره کل استاندارد گیلان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گیلان با اعلام این خبر گفت: حدود 680 واحد تولیدی تحت پوشش نظارت اداره کل استاندارد گیلان قرار دارد که 80 درصد این واحدها موفق به دریافت نشان ملی استاندارد شده‌اند.

داریوش اشکانی پور با بیان اینکه برای این واحدها پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر شده است و مابقی آنها در حال تعلیق یا کسب شاخص‌ها هستند، افزود: این واحدها یک هزار و 264 فرآورده را تحت نظارت و کنترل اداره کل استاندارد گیلان تولید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ایران عضو سازمان بین المللی استاندارد(ISO) است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نشان ملی استاندارد ایران را 32 کشور معتبر دنیا قبول دارند و این نشان در عرصه صادرات و مصرف محصولات داخلی نقش تعیین کننده‌ای دارد. 

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان با بیان اینکه اعتماد مصرف کننده ویژگی و مزیت یک کالای دارای نشان استاندارد است، افزود: مصرف کنندگان همواره کالای دارای نشان استاندارد را با رغبت و اطمینان بیشتری خریداری و مصرف می‌کنند.

اشکانی پور به نظارت بر اجرای استاندارد با استفاده از خدمات 12 شرکت بازرسی تخصصی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر 61 آزمایشگاه تخصصی با 500 نیروی متخصص در زمینه تشخیص و کنترل با اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان همکاری می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های بازرسی برای جمع آوری کالاها و خدمات دارای نشان استاندارد تقلبی افزود: 9 شرکت بازرسی تأیید صلاحیت شده از طرف اداره کل استاندارد گیلان به‌طور مداوم بازار استان را ارزیابی و کالاهای دارای نشان استاندارد تقلبی و جعلی را شناسایی و جمع‌آوری می‌کنند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان تشخیص علامت استاندارد واقعی توسط مصرف کنندگان را هم امکان پذیر دانست و گفت: مصرف کنندگان با ارسال کد 10 رقمی درج شده زیر نشان استاندارد هر کالا، به سامانه 10001517 بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای پیامک رد یا تایید نشان استاندارد آن کالا را دریافت می‌کنند.

اشکانی پور همچنین با اعلام شماره تلفن شبانه روزی 1517 برای پذیرش شکایات مردمی تصریح کرد: مصرف کنندگان کالاها یا خدمات دارای نشان ملی استاندارد در صورت مواجهه با مشکل می‌توانند به اداره رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی گیلان مراجعه کنند.



انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.