گیلان برای صادرات محصولات کشاورزی به اوراسیا و ارمنستان آمادگی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ استاندار گیلان در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی از آمادگی این استان برای صادرات محصولات کشاورزی به اوراسیا و ارمنستان خبر داده است.

 محمدعلی نجفی در این نشست با اشاره به علاقه مندی مسئولان کشور ارمنستان به گسترش روابط با گیلان گفت: اتاق بازرگانی گیلان باید نسبت به اجرای تعهدات و عملیاتی کردن اقدامات برای توسعه روابط تجاری دو طرف اقدام کند.

وی خواستار گسترش روابط در بخش های تجاری و سرمایه گذاری در سواحل استان شد و افزود: این اقدامات باید به صورت دو طرفه انجام شده و نتیجه آن تا چند ماه آینده دیده شود.

استاندار با اشاره به صادرات محصولات گیلان از جمله برنج، چای، زیتون، گل و گیاه و صنعت ابریشم خاطرنشان کرد: به منظور گسترش روابط و عملیاتی کردن این اقدامات هیئتی از گیلان در دو هفته آینده راهی ارمنستان می شوند.

سجادی سفیر ایران در ارمنستان هم که میهمان این نشست بود، از افزایش حجم صادرات ایران به این کشور و امضای تفاهم نامه های مورد نیاز برای توسعه روابط میان دو کشور خبر داد و گفت: ارمنستان در جمع کشورهای اوراسیا قرار داشته و همکاری نزدیکی با اتحادیه اروپا دارد و بازار این کشور فرصت مناسبی برای صادرات محصولات ایرانی است.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.