معاون موزه علوم و فناوری ایران گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در 5 سال آینده این موزه را در فضایی بسیار مناسب در قلب پایتخت در تهران احداث می کنیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نعمت الله ارشدی  در آئین اختتامیه نمایشگاه موزه سیار علوم و فناوری های ایران در نطنز بیان کرد: موزه علوم و فناوری ایران یک نهاد نوپا در مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در حقیقت یک موسسه پژوهشی است.
معاون موزه سیار علوم و فناوری ایران تصریح کرد: آموزش غیر رسمی در خارج از چارچوب مدرسه در فضایی مفرح و لذت بخش یکی از اهداف این موزه است که دانش آموزان با اشیاء به صورت تعاملی برخورد می کنند و به معنای عمیق دروس خود پی می برند.
وی اضافه کرد: در این موزه به دو بخش نگاه به گذشته و نگاه به آینده بیشتر توجه می شود چراکه در گذشته دانشمندان ما آثاری راخلق کردند که در توسعه دانش بشری موثر بوده و برای آیندگان مفید خواهد بود.
ارشدی بیان کرد: تلاش ما در وهله اول ساخت اشیاء و ایجاد گالری های جدید از جمله گالری نیروی هوایی و دریانوردی است که گذشتگان در این زمینه ها تجارب خوبی را در اختیار ما گذاشته اند.
وی افزود: گسترش موزه علوم و فناوری در استان ها در دستورکار قرار دارد و آن چه که موزه ها را با هم متفاوت می کند پتانسیل های علوم و فناوری هر شهر و استان است.
وی تاکید کرد: بخش مهمی از موزه های علوم و فناوری در استان ها به پتانسیل های علمی و از جمله صنایع و معادن مربوط و هم چنین طرح مسائل به رخدادها در قالب نشست ها مطرح می شود.
معاون موزه سیار علوم و فناوری ایران با اشاره به این که موزه علوم و فناوری اساس فعالیت خود را بر کارآفرینی جوانان گذاشته است تاکید کرد: یکی از معضل های امروزی جامعه ما بیکاری است که اگر فرزندان ما در ابتدا با کارآفرینی آشنا شوند به راحتی می توان این معضل را حل کرد.
وی افزود: با همدلی که در بین مسئولان نطنز و شهروندان آن دیده می شود، نطنز می تواند پیشتاز در احداث موزه علوم و فناوری باشد.
ارشدی ابراز کرد: شهرستان نطنز می تواند در احداث موزه علوم و فناوری پیشتاز باشد و شهرداری و شورای شهر نطنز در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارند.
وی گفت: با برپایی اولین نمایشگاه موزه سیار علوم و فناوری ایران در استان اصفهان، نطنز می تواند با نگاهی بنیادین آغازگر تحول و فناوری باشد و شهر نطنز با مجموعه تاریخی خود می تواند بعنوان یک موزه رو باز معرفی شود.
نمایشگاه موزه سیار علوم و فناوری ایران از 10 الی 15 آبان ماه جاری به مدت 5 روز در سالن سرپوشیده ورزشی کرکس نطنز برگزار شد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار