احداث موزه بزرگ اصفهان روی ریل اجرا قرار گرفته است.

احداث موزه بزرگ اصفهانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، استاندار اصفهان با اعلام این خبر گفت:  معماری موزه‌ بزرگ اصفهان باید همانند آثار ارزشمند این شهر، فاخر باشد. 

رسول زرگر پور در دیدار با انجمن موزه‌داران استان اصفهان با بیان اینکه رئیس‌جمهور نیز بر ارتقای هنر به‌ عنوان یکی از محورهای توسعه‌ اصفهان تأکید دارد اظهار داشت:‌ در توسعه‌ استان هنر جایگاه خاص و ویژه‌ دارد و باید بستر مناسب برای این جایگاه فراهم شود.

وی ادامه داد:‌ اصفهان به‌عنوان یک استان تراز اول کشور در بحث گردشگری است و ایجاد موزه‌ بزرگ در شأن فرهنگ باشکوه این خطه  یکی از مطالبات اصلی موزه‌داران و هنرمندان این استان است و بیش از یکی دو دهه مسئولان تلاش کردند محلی را به ایجاد موزه‌ بزرگ اصفهان اختصاص دهند که خوشبختانه بعد از گذشت چند سال مکان موزه خریداری و شورای راهبردی آن انتخاب شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دو سال گذشته تفاهمی با صداوسیمای مرکز اصفهان درباره ایجاد شبکه‌ میراث فرهنگی کشور با مرکزیت اصفهان صورت گرفت، گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و بعد جهانی و بین‌المللی اصفهان در زمینهٔ تاریخ کهن، میراث فرهنگی و بیش از 110 رشته صنایع‌دستی، ایجاد این شبکه می‌تواند در معرفی این آثار به مردم کشورمان و سایر کشورها مثمر ثمر باشد.

زرگر پور خاطر نشان کرد:  بسیاری از موزه‌های اصفهان نیازمند اطلاع‌رسانی به مردم و هدایت بازدیدکنندگان است که سازمان میراث فرهنگی باید در این رابطه برنامه‌هایی را ارائه کند و مدیریت استان نیز آماده کمک و همکاری است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.