شهردار اصفهان:ديپلماسي دانش‌محور راه تكرار گذشته پرافتخار نصف‌جهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌اي شهرداري اصفهان شهردار اصفهان گفت: اصفهان قرار است گذشته پرافتخار خودش را با استفاده از ديپلماسي فعال شهري و ديپلماسي دانش‌محور تكرار كند.

مهدي جمالي‌نژاد اظهار كرد: هميشه در مورد اصفهان گفته شده اما گوش از شنيدن آن،‌ زبان از گفتن آن و قلم از نوشتن آن خسته نشده است و شهر اصفهان همواره به عنوان باغ شهري روح‌نواز و مكتب خانه‌اي انديشه‌ساز در مركز ايران كه با تاريخ كهن خويش پيوندي خجسته و عظيم برقرار كرده مطرح شده است.

وي تصريح كرد:اصفهان در سه دوره تاريخي آل‌بويه، سلجوقيان و صفويان مفتخر به پايتختي ايران بزرگ بوده است و هميشه بخش مهمي از جامعه سازمان يافته ايران كه نمادهاي ديني، آموزشي، ملي، فرهنگي و علمي هر كدام در جايگاه خودش به شكوفايي و بالندگي كشور كمك مي‌كرده، بوده است.

جمالی نژاد افزود: اگرچه اصفهان در اين دوران‌ها فراز و فرودهاي بسياري را به خودش ديده اما همواره نامش بر تارك ايران درخشيده و با وجود اينكه از 300 سال پیش پايتخت نبوده، هرگز باور نكرده كه ديگر پايتخت نيست.

جمالی نژاد بیان کرد:از مساجد، امامزاده‌ها، كليساها، كنيسه‌ها، حوزه‌هاي علميه و مدارس گرفته تا قصرها، خانه‌ها، كاروانسراها،‌ آب‌انبارها، پل‌ها و چهارسوق‌ها همگي با آرايه‌ها و زيبايي‌هايشان چشم را نوازش كرده و افرادی را يادآوري مي‌كنند كه در طول زمان با تكيه بر دانش و انديشه و با همت خودشان اين زيبايي‌ها را خلق كرده‌اند.

شهردار اصفهان تاكيد كرد: اين شهر و ديار از ديرباز كانون علم، فرهنگ، هنر و محل آمد و شد بزرگان بوده و چه بسيار استادان كه به اين شهر آمدند و اشتياق و ميل به آموختن را در وجود مردمان آن ديدند و ماندند و چه بي‌شمار از اهالي هنر و دانش كه قدم در اين سامان نهادند و بر محضر استادان نشستند و اصفهان طريق نامشان شد.

وي اضافه كرد: اصفهان را پايتخت صنايع دستي و هنرهاي سنتي جهان مي‌دانند، با وجود اينكه سال گذشته اين شهر به شبكه شهرهاي خلاق پيوسته، به ثبت جهاني در صنايع دستي رسيده و در سال 2006 به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام برگزيده شده اما ما عنوان مي‌كنيم اصفهان از 400 سال پيش شهري خلاق،‌ دانش‌محور و مهد هنر بوده است.

شهردار اصفهان خاطرنشان كرد: هم‌اكنون نيز چشم‌انداز شهر و شهرداري اصفهان در برنامه 50 ساله خودش رسيدن به شهري دانش‌محور است كه قرار است گذشته پرافتخار خودش را با استفاده از ديپلماسي فعال شهري و علمي و فناوري تكرار كند، ‌در حال حاضر شهر اصفهان در حوزه ديپلماسي دوجانبه، ‌خواهر شهري و عضويت در سازمان‌هاي بين‌المللي بسيار فعال است.




انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.