نخستین یادواره شهدای آستان قدس رضوی با پیگیری های مستمر و فعالیت های بی وقفه در روز پنجشنبه 6 آبان 95 برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، این یادواره خاطره ای فراموش نشدنی را در اذهان ثبت کرد، در اوج برگزاری این برنامه خبر آمد که شهدای حرم به هفتاد و هشت تن رسید و لحظاتی بعد پیکر سردارِ خادم غلامرضا سمایی بر شانه مردم شهر تشییع شد.

سردار غلامرضا سمایی از رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بود که روز چهارشنبه در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) در سوریه به شهادت رسید. این شهید والا مقام، سالیانی خادم بارگاه منور رضوی بود و زائران زیادی از جلسات حلقه معرفت و نشست تخصصی ایشان بهره مند شدند.

حضور شهید سمایی به عنوان استاد حلقه معرفت در حرم مطهر رضوی بهانه ای شد تا با مهدی لسانی؛ رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی به گفت وگو بپردازیم.

وی از حضور سردار سمایی در هفته دفاع مقدس سال 92 یاد کرد و گفت: اداره پاسخگویی به سوالات دینی در سال 92 به مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه ای را تدارک دید تا با حضور رزمندگان شاخص که از کارمندان بازنشسته و شاغل در سپاه پاسداران بودند و شرایط پاسخگویی در زمینه دفاع مقدس را داشتند، جلسات صمیمی پرسش و پاسخ حول محور جنگ تحمیلی و شبهات و سوالات مربوط به آن برای زائرین و مجاورین حضرت رضا علیه السلام برگزار کند.

لسانی ادامه داد: پس از رایزنی هایی که با سردار سمایی صورت گرفت، ایشان با تنی چند از همکارانشان قبول زحمت کرده و به عنوان استاد در حلقه های معرفت حضور پیدا کردند و مطالبی را درباره هشت سال دفاع مقدس ارائه و در ادامه به سوالات حاضران در جلسه پاسخ دادند.

وی از حضور بالا و اعلام رضایتمندی زائران خبر داد و درباره عناوین مطرح شده در این جلسات اظهار کرد: در این جلسات پرسش هایی درباره علل آغاز جنگ، علل ادامه جنگ، قضایای درون جنگ تحمیلی، قضیه آتش بس و نوشیدن جام زهر و ... مطرح شد که اساتید محترم پاسخ های خوبی ارائه کردند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی در ادامه گفت: سال گذشته، همزمان با هفته دفاع مقدس، نشست تخصصی تحت عنوان «زندگی به سبک شهدا» برگزار شد که حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان به تبیین ویژگی های زندگی شهدا و سردار سمایی به تشریح واقعه جنگ پرداخت.

لسانی افزود: سردار سمایی در این نشست مهمترین شاخصه بصیرت را ولایتمداری برشمرد و عنوان کرد: «در هر جا فتنه باشد بیگانه ای پشت سرش قرار گرفته است، مردم شاهد بودند که درجریان فتنه 88 آمریکایی ها، شرقی ها و غربی ها پشتیبانی کردند! ما باید آگاه باشیم با این وضعیتی که استکبار جهانی برای ما به وجود آورده است؛ در مقابل این ترفندهای دشمن فقط به رهبرمان نگاه کنیم

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی ادامه داد: در پایگاه فرهنگی شهید حاج رضوان واقع در باغ رضوان غرفه ای با نام حرم تا حرم وجود دارد که زندگی نامه، وصیت نامه، عکس و خاطر شهدا به نمایش گذاشته شده است، پس از شهادت سردار سمایی، در کنار سرداران مدافع حرم شهید قاجاریان و همدانی، تصویر ایشان نیز گذاشته شده تا زائران ارجمند به نیابت از این شهید، به زیارت بروند.

شهید سمایی مسئولیت هایی همچون مسئول بسیج شهرستان تربت حیدریه، مسئول اطلاعات سپاه شادگان اهواز، مسئول اطلاعات و فرمانده آتشبار گردان توپخانه، مسئول اطلاعات گروه توپخانه و موشکی ۶۱ محرم، مسئول عملیات گروه توپخانه ۶۱ محرم، مسئول گروه توپخانه لشکر ۵ نصر، معاون هماهنگ کننده قرارگاه ثامن الائمه(ع) و مسئول عملیات قرارگاه ثامن الائمه(ع) سپاه در شرق کشور را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.