مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: با تشکیل کارگروه آلودگی هوا در مشهد تصمیم گیری های موثر برای کاهش بار آلودگی هوا از طریق اعمال برخی محدودیت ها در صورت تشدید آلودگی ، اتخاذ می شود.

تصمیم گیری ها برای کاهش بار آلودگی هوای مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صالحی بر ضرورت تشکیل کارگروه آلودگی هوا درمشهد تاکید کرد و افزود: با توجه به روند صعودی و تشدید آلودگی هوای مشهد، تشکیل این کارگروه ضروری است و پیشنهاد آن به استانداری خراسان رضوی داده شده است.

وی افزود: طی چهار روز گذشته شاهد افزایش حجم و میزان آلودگی هوا در کلانشهر مشهد بوده ایم که به خاطر عوامل مختلف بروز کرده است.

صالحی با بیان اینکه پایداری هوا و عدم تغییرات جوی در کنار سایرعوامل در بروز این وضعیت نقش دارد، اظهار کرد: پدیده وارونگی هوا که همراه با فصول سرد سال رخ می هد موجب ماندگاری آلاینده ها در سطح پائین جو و عدم تبادل آلاینده ها در سطوح بالایی می شود.

وی گفت: به رغم توصیه های انجام شده و ضرورت کاهش استفاده از خودروهای شخصی از سوی شهروندان شاهد تغییری در این زمینه نبوده ایم که این امر بر شدت آلودگی هوا افزوده است.

صالحی افزود: با تشکیل کارگروه آلودگی هوا در مشهد تصمیم گیری های موثر برای کاهش بار آلودگی هوا از طریق اعمال محدودیت های ترافیکی و تعطیلی مدارس در صورت تشدید آلودگی هوا، اتخاذ می شود.

کلانشهر مشهد از ابتدای هفته جاری شاهد افزایش روند آلودگی هوا بوده به طوری که طی چهار روز گذشته شاخص کلی کیفیت هوای این کلانشهر به ترتیب 129،128، 136 و 157 پی.اس.آی گزارش شده است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است.

همچنین اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود و وضعیت هوا با پی.اس.آی بین 200 تا 300 در حالت اضطرار و بیشتر از 300 نیز در حالت بحرانی قرار می گیرد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.