از سوی اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی در 6 ماه ابتدایی امسال بیش از 4هزارو400 حلقه معرفت در حرم مطهر رضوی ویژه زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: امسال میانگین روزی 19 حلقه معرفت ویژه خانواده ها و گروه های زیارتی، با حضور اساتید برادر و خواهر در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

مهدی لسانی با بیان اینکه این حلقه ها با حضور بیش از 70 استاد برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می شود، افزود: در6ماه امسال هزارو ۴۳۵ حلقه معرفت ویژه خواهران، در رواق های دارالاجابه و دارالحجه حرم رضوی برگزار شد که مورد استقبال خواهران زائر و مجاور بارگاه منور رضوی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: طی آمارهای صورت گرفته نزدیک به 600 هزار نفر در حلقه های معرفت ویژه برادران و خانواده ها و بیش از 230 هزار نفر نیز در حلقه های معرفت ویژه خواهران حضور یافته اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در جلسات حلقه معرفت، فضای پرسشگری برای زائر تدارک دیده شده است، بیش از 75 هزار سوال در این حلقه ها مورد پرسش قرار گرفته که بیشتر آن¬ها از سوی استاد حلقه، پاسخ داده شده است.

لسانی اعلام کرد: برای تشویق افراد برای حضور در مجالس علمی و پرسشگری، به افرادی که نقش فعال در حلقه داشته اند هدایایی به رسم یادبود اهدا شد که فقط در دهه پایانی صفر تعداد این هدایای در حلقه های معرفت افزون بر 2 هزار هدیه می رسد.

وی درباره کیفیت برگزار این برنامه اظهار کرد: در آغاز هر جلسه، هر یک از اساتید که محققان و کارشناسان دانشگاه و حوزه هستند، به مدت 20 دقیقه در مورد موضوع جلسه سخنرانی کرده و در ادامه به پرسش های زائران حاضر در نشست پاسخ می دهند. در این جلسات زائران گرداگرد اساتید و کارشناسان حلقه زده و در فضایی کاملا خودمانی و صمیمی، اساتید به پرسش ها و شبهات مطرح شده پاسخ می دهند.

به گفته رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی حجج اسلام گلزاده، عباسی، حاج ابولقاسمی، نهضتی و روح بخش برخی از اساتید حلقه های معارف حرم رضوی بشمار می روند.

لسانی درباره موضوعات حلقه های معرفت رضوی اظهار کرد: این برنامه با ایجاد فضایی صمیمی و معنوی مورد استقبال بسیار خوبی از سوی زائران قرار گرفته و گزارش ها و نظرسنجی هایی که در تمامی این جلسات انجام می شود، بیانگر ابراز رضایمتندی زائران گرامی از این برنامه است.

حلقه های معرفت از سوی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی و معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در طول ایام سال در این بارگاه منور برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.