همدان؛

95 درصد روستاهای رزن زیرپوشش آب شرب بهداشتی

فرماندار رزن گفت: بیش از 95 درصد از روستاهای این شهرستان زیرپوشش آب شرب بهداشتی است.

95 درصد روستاهای رزن زیرپوشش آب شرب بهداشتی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حسینی در نشست حفاظت از آب شرب روستایی رزن با اشاره به اهمیت حفظ منابع آب در شهرستان اظهار کرد: از جمعیت این شهرستان 76.5 درصد روستایی و 23.5 درصد شهری است که از این میزان بیش از 95 درصد از روستاهای شهرستان رزن زیرپوشش آب شرب بهداشتی است.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به استان همدان قرار بود 9 مجتمع آبرسانی در استان همدان ساخته شود که با تلاش‌های صورت گرفته از این میزان سه مجتمع در شهرستان رزن پیش‌بینی شده است.

حسینی ادامه داد: عملیات اجرایی سه مجتمع آبرسانی در رزن شروع شده که انتظار می‌رود با بهره‌برداری از این مجتمع‌ها 50 روستای شهرستان رزن زیر پوشش این سه مجتمع قرار بگیرند.

فرماندار رزن با بیان اینکه آب شرب بهداشتی تولید شده توسط آبفار از هزینه بالایی برخوردار است، گفت: 24 درصد از آب‌های موجود در شبکه آبرسانی به هدر می‌رود.

وی با اشاره به پوسیدگی لوله‌ها و هدر رفت آب در روستاهای شهرستان رزن خاطرنشان کرد: هدر رفت آب یکی از مشکلاتی است که باید برای آن برنامه داشته باشیم و برای نوسازی آن براساس اولویت اقدام شود.

حسینی از مردم شهرستان رزن خواست تا با اصلاح الگوی مصرف و همچنین عدم آبیاری باغچه و زمین‌های کشاورزی توسط آب شرب بهداشتی اداره آبفار شهرستان رزن را در ارائه خدمات مطلوب به مردم یاری کنند.

وی یادآور شد: شهرستان رزن با مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز و کنترل برداشت چاه‌های مجاز توانسته با صرفه‌جویی و حفاظت 50 درصدی آب استان مقام نخست را به خود اختصاص دهد.

فرماندار رزن افزود: بیشترین مراجعات به فرمانداری برای مشکل آب شرب روستایی است که بیشتر مشکل در این زمینه به دلیل نبود مدیریت صحیح روستاییان در مصرف آب است.

وی با اشاره به خشکسالی پیش‌رو بیان کرد: سازمان‌های مردم نهاد باید در این خصوص وارد عمل شوند تا برای روزهای آتی فرهنگ‌سازی شود.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.