همدان؛

عضویت رایگان کتابخانه‌ها در نمایشگاه کتاب استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از امکان عضویت رایگان کتابخانه‌ها در نمایشگاه کتاب استان همدان خبر داد.

عضویت رایگان کتابخانه‌ها در نمایشگاه کتاب استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عاطفه زارعی از برپایی غرفه کتاب و کتابخوانی اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی همدان در یازدهمین نمایشگاه کتاب استان خبر داد و افزود: این غرفه از روزهایی 8 تا 13 آبان ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان پذیرای علاقمندان است.

وی با بیان اینکه این غرفه در سالن الوند نمایشگاه دائمی استان راه‌اندازی شده است، گفت: ساعت بازدید نمایشگاه از 14 تا 20 است و بیش از 190 ناشر کشوری در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به برنامه خاطره‌نویسی با موضوع کتاب و کتابخوان در غرفه اداره کتابخانه‌های عمومی استان همدان اضافه کرد: معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی در حوزه کتاب و کتابخوانی و معرفی کتابخانه‌های عمومی استان طبق نقشه پراکندگی کتابخانه‌های استان از دیگر برنامه‌های این غرفه است.

وی بیان کرد: غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با حضور کتابداران زبده و توانمند، خدمات مختلف را که هم‌اکنون در کتابخانه‌های عمومی استان به اعضای کتابخانه‌ها ارائه می‌شود، به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند.

زارعی به برنامه‌های جنبی غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و افزود: برگزاری جلسات قصه‌گویی، مسابقه نقاشی و جمله نویسی، آموزش استفاده از نرم‌افزار مدیریت سامان و... را در برنامه داریم.

وی تصریح کرد: در این غرفه تمام خدمات کتابخانه‌های عمومی اعم از بخش کودک، نابینایان، نشریات، مطالعه و... به صورت نمادین تعبیه شده تا بازدیدکنندگان بتوانند از نزدیک با خدمات کتابخانه‌های عمومی آشنا شوند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: روز دهم آبان ماه مراجعه‌کنندگان به غرفه کتابخانه‌های عمومی می‌توانند فرم‌های عضویت رایگان در کتابخانه‌ها را پر کنند تا از خدمات کتابخانه‌ها در طول یک سال بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: افراد می‌توانند با عضویت در یک کتابخانه از خدمات تمامی کتابخانه‌های عمومی استان استفاده کنند.

زارعی هدف از برپایی این نمایشگاه را استفاده از حضور فرهیختگان در نمایشگاه کتاب به منظور معرفی خدمات کتابخانه‌های عمومی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در بین اقشار جامعه دانست.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.