در پی کشته شدن یک ماهی فروش به دست پلیس مغرب، هزاران نفر در سراسر این کشور تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از رباط، هزاران تن از مردم مغرب روز شنبه در شهرهای مختلف این کشور راهپیمایی اعتراض آمیز برگزار کردند.

این راهپیمایی ها پس از آن برگزار شد که یک ماهی فروش در شهر «الحسیمه» در شمال این کشور، زمانی که قصد داشت ماهی های توقیف شده خود توسط نیروهای پلیس را پس بگیرد کشته شد.

حادثه کشته شدن این ماهی فروش که روز جمعه رخ داد، باعث واکنش های خشمگینانه گسترده مردم مغرب در رسانه های اجتماعی علیه سوء استفاده های مقامات و بی عدالتی در این کشور شد.

سازماندهی اعتراضات روز یکشنبه را فعالان جنبش «بیستم فوریه» به عهده داشتند. این جنبش در زمان ناآرامی های کشورهای عربی در سال 2011 نیز وظیفه سازماندهی اعتراضات را به عهده داشت.

در پی وقوع این ناآرامی ها، محمد ششم پادشاه مغرب که هم اکنون به کشورهای آفریقایی سفر کرده است، به وزیر کشور دستور داد تا با اعضای خانواده این ماهی فروش دیدار کنند و از طرف وی به آنها تسلیت بگویند.

همچنین وزیران کشور و دادگستری مغرب متعهد شده اند درباره این حادثه تحقیقات لازم را انجام دهند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، بارهای خریداری شده توسط این ماهی فروش که «محسن فکری» نام داشت روز جمعه توقیف شد. مقامات محلی، فروش اره ماهی را در این فصل در مغرب ممنوع اعلام کرده اند.

مطالب منتشر شده در رسانه های اجتماعی و اظهارات مقامات مغرب حاکی از آن است که این ماهی فروش به داخل کامیونی رفت که از آن برای معدوم کردن بارهای توقیف شده استفاده می شد، اما در میان تیغه های دستگاه خردکن جان باخت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار