تداوم تظاهرات مردم مغرب در اعتراض به قتل یک ماهی فروش

تظاهرات مردم مغرب به خاطر مرگ یک ماهی فروش دوره گرد توسط پلیس آن کشور، در روز گذشته نیز ادامه یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرگ یک ماهی فروش دوره گرد به نام «محسن فکری» به بزرگترین تظاهرات مغرب از سال 2011 تاکنون انجامیده است.

خبرگزاری فرانسه در این خصوص گزارش داد؛ این بزرگترین تظاهرات مردم مغرب از سال 2011 زمانی که جنبش 20 فوریه مردم را دعوت به تظاهرات کرد، به شمار می رود.

سه شنبه هفته گذشته پلیس مغرب 11 مظنون را به اتهام قتل غیر عمد و جعل اسناد عمومی در ارتباط با مرگ این ماهی فروش دستگیر کرد.

گفته می شود؛ محسن فکری که بساط ماهی فروشی اش جمعه گذشته توسط پلیس توقیف شد، به درون کامیون خردکن زباله که پلیس از آن برای از بین بردن ماهی مصادره شده استفاده می کند، پرید تا شاید بتواند محصولش را از پلیس پس بگیرد، اما جانش را از دست می داد.

فعالان سیاسی در مغرب می گویند؛ پلیس دستور داده که راننده دستگاه خردکن زباله، این مرد ماهی فروش را له کند اما پلیس مغرب این اتهام را رد کرده است.

مرگ این ماهی فروش تظاهرات گسترده ای را در شهرهای مختلف مغرب به راه انداخته است. این راهپیمایی های اعتراضی از سال 2011 و اعتراض های گسترده مردمی در طلب اصلاحات بی سابقه بوده است.

اعتراض ها در مغرب در برهه زمانی حساسی رخ می دهد؛ زیرا این کشور آماده می شود که در ماه نوامبر (آبان/آذر) میزبان کنفرانس 2016 سازمان ملل متحد در زمینه تغییرات آب و هوایی باشد. از طرف دیگر نخست وزیر مغرب نیز در ماه میلادی جاری پس از انتخابات در حال تشکیل دولت ائتلافی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار