اسلام گرایان میانه رو حزب «عدالت و توسعه» بار دیگر موفق شدند، بیشترین تعداد کرسی مجلس را به دست بیاورند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یورونیوز؛ با قطعی شدن نتیجه انتخابات پارلمانی مغرب، اسلام گرایان میانه رو حزب «عدالت و توسعه» بار دیگر موفق شدند، بیشترین تعداد کرسی مجلس را به دست بیاورند.

بر این اساس، وزارت کشور مغرب در بیانیه ای اعلام کرد: حزب «عدالت و توسعه» 125 کرسی از مجموع 395 کرسی پارلمان را به خود اختصاص داده است.

حزب «عدالت و توسعه» نزدیک به عبدالله بن کِران، نخست وزیر مغرب است و به این ترتیب وی همچنان به عنوان نخست وزیر، در مقام خود باقی خواهد ماند. 

پس از حزب «عدالت و توسعه»، حزب لیبرال «اصالت و مدرنیته» قرار گرفته است که از سوی یکی از نزدیکان پادشاه تاسیس شده و به کاخ سلطنتی این کشور نزدیک می باشد؛ این حزب توانسته است یکصد و دو کرسی پارلمان را کسب کند؛ این حزب رقیب نخست وزیر محسوب می شود و تعداد کرسی هایش را از چهل و هفت به یکصد و دو کرسی افزایش داده است؛ این دو حزب در مجموع شصت درصد از کل کرسی های مجلس را از آن خود کرده اند. 

حزب محافظه کار «استقلال»، دیگر حزب پیروز این انتخابات است که چهل و شش کرسی از مجموع کرسی های پارلمان مغرب را کسب کرده است. به این ترتیب سه حزب پیروز این انتخابات مشخص شدند و اسلام گریان که از پنج سال پیش تاکنون در مغرب در راس قدرت هستند، در صدر این پیروزی قرار دارند.

 این دومین پیروزی اسلام گرایان از ابتدای سال 2011 در این کشور است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار