با وجود پیش بینی ها در خصوص احتمال پیروزی حزب دزدان دریایی در انتخابات پارلمانی ایسلند، نتایج اولیه انتخابات به گونه دیگری بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی روز یکشنبه نشان داد حمایت مردم ایسلند از حزب دزدان دریایی این کشور کمتر از حد انتظار بود؛ بنابراین احتمال پیروزی حزب دزدان دریایی در این انتخابات از بین رفت.

حزب دزدان دریایی که بوسیله فعالان اینترنتی ایجاد شد، در شمارش اولیه آرا در جایگاه سوم قرار گرفت. با وجود اینکه تعداد حامیان این حزب در مقایسه با انتخابات پیشین سه برابر شده بود، نتایج با آنچه در نظرسنجی ها بدست آمده بود، تفاوت داشت.

با وجود اینکه حدود 40 درصد کل آرا شمارش شده است، حزب استقلال ایسلند با کسب حمایت 30 درصدی پیروز انتخابات پارلمانی شد. جنبش چپ سبز و حزب دزدان دریایی نیز به ترتیب با کسب 16 و 14 درصد حمایت در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

رئیس حزب دزدان دریایی گفت: پیش بینی ما این بود که 10 تا 15 درصد آرا را بدست آوریم. ما می دانستیم هرگز نمی توانیم حمایت 30 درصدی مردم را داشته باشیم.

با وجود اینکه حزب استقلال ایسلند بیشترین آرا را بدست آورده است، با شمارش 32 درصد آرا، حزب ترقی -- شریک ارشد ائتلافی آن --فقط توانست 10 درصد آن را به خود اختصاص دهد.

حزب دزدان دریایی در سال 2006 تأسیس شد. آنها هدف از شرکت در انتخابات را مبارزه با فساد نظام مند در کشورشان اعلام کردند. انتخابات پارلمانی ایسلند قرار بود 27 آوریل 2017 (7 اردیبهشت 96) برگزار شود؛ اما 29 اکتبر 2016 (8 آبان 95) انجام شد. مخالفان دولت اوایل آوریل 2016 (فروردین 95) در پی فاش شدن "اسناد پاناما" درباره معاملات مالی نخست وزیر وقت، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند. پس از آن تظاهرات بزرگی برای استعفای نخست وزیر برگزار شد. در نهایت نخست وزیر ایسلند 5 آوریل (16 فروردین) استعفا داد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار