مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی گفت: سند راهبردی ارتقا کیفیت محصول گندم، تولید آرد و پخت نان با لحاظ کردن استانداردهای کشوری و جهانی در حال نگارش وتنظیم است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ کامران سلیمان پور اعلام کرد : این سند در سه بخش ارتقای کیفیت گندم، نان و آرد در حال تدوین است که برای هر بخش اعتبارت، تجهیزات و نیازسنجی ها مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.

وی افزود : مراحل آماده سازی این سند تا پایان سال جاری به اتمام برسد و در صورت تصویب در کارگروه و شورای آرد و نان استان در ابتدای سال آینده به مرحله اجرا و عملیاتی برسد.

سلیمان پور تاکید کرد: طبق این سند در حوزه آرد و نان کارخانه های آرد سازی باید به رفع نواقص فنی و بهداشتی خود و افزایش سبوس آرد بپردازند و همچنین نانوایی ها هم با اخذ تسهیلات بانکی نسبت به نوسازی و استاندارد کردن تجهیزات خود اقدام کنند.

وی در مورد گندم هم گفت: کشاورزان باید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی ضمن استفاده از ارقام بذرهای اصلاح شده در مورد مبارزه با آفات و امراض گندم و شیوه های نوین کاشت، داشت و برداشت نیز آموزش های لازم را فرابگیرند.









انتهای پیام/

برچسب ها: ایلام ، کیفیت ، ارد ، گندم ، نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.