شیراز؛

تجهیز چاه های کشاورزی استهبان به کنتور هوشمند

برای جلوگیری از هدررفتن بیش از حد منابع آبی چاه های کشاورزی شهرستان استهبان در استان فارس به کنتورهوشمند مجهز شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی شرفی فرماندارشهرستان استهبان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استهبان گفت: یکی از اولویت های اصلی شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان برخوردبا کسانی است که به طور غیر قانونی چاه های غیرمجاز حفر کرده و از آن برداشت غیر مجاز آب کرده اند.
شرفی با بیان اینکه آب یکی از زیرساخت های مهم در توسعه اقتصادی و کشاورزی بوده و مدیریت صحیح آن برای ما بسیار ضروری است، افزود: بیش از 90 درصد منابع آب شیرین موجود کشوردر بخش کشاورزی صرف می شود که به دلیل عدم استفاده از شیوه های نوین آبیاری بخش قابل توجهی از منابع آب به هدر رفته است.
وی ادامه داد: استفاده ناصحیح از آب و نشت آب از طریق شبکه های فرسوده و قدیمی در مناطق شهری و روستایی از مواردی است که می توان با اصلاح آن از هدر رفت بالای آب جلوگیری کرد.
شرفی تصریح کرد: پس از تجهیز چاه های کشاورزی در استهبان براساس آمار ارائه شده، صرفه جویی قابل توجهی در منابع آب  این شهرستان شده است.
وی میزان بارندگی در ایران را یک سوم متوسط بارندگی در جهان  دانست و اضافه کرد: طبق آمارهای ارائه شده میزان بارندگی در شهرستان با کاهش روبرو بوده و مقدار تبخیر در ایران نیز سه برابر متوسط جهانی است که این  امر سبب شده تا مشکلات کم آبی کشور افزایش یابد.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.