پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه در سمنان با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، رئیس حوزه هنری استان سمنان گفت: دفتر هنرهای نمایشی حوزه هنری استان سمنان در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی با تاکید بر سه اصل مهم دانش، اخلاق و ایمان و با هدف كشف و پرورش استعداد های جوانان هنرمند، پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه را با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» برگزار می‌کند.
داود یاراحمدی افزود: پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره ماه شامل موضوعات ارزش های دینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده الگوی ایرانی، ادبیات کهن اسلامی و ایرانی و چشم انداز ایران 1404 است.
وی با بیان اینکه نمایشنامه‌های ارسالی به این جشنواره نباید توسط همان گروه قبلا در جشنواره‌ای شرکت کرده باشد تصریح کرد: زمان اجرای نمایش‌ها نباید کمتر از 40 و بیشتر از 75 دقیقه باشد و ارائه مجوز کتبی از نویسندگان نمایشنامه ها نیز الزامی است.
یاراحمدی درباره جوائز برگزیدگان گفت: به نمایش‌های راه یافته به جشنواره با نظر هیات بازبین مبلغ 6 میلیون ریال اهدا می شود. همچنین به کارگردانی اول دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 4 میلیون ریال، کارگردانی دوم لوح تقدیر و مبلغ 3میلیون و پانصد هزار ریال و به کارگردانی سوم لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال اهدا می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان سمنان در خصوص جوایز بخش بازیگری زن و مرد نیز گفت: بازیگری اول دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ 3 میلیون و پانصد هزار ریال، بازیگری دوم لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال و بازیگری سوم لوح تقدیر و مبلغ 2 میلیون و پانصد هزار ریال اهدا می شود.
یار احمدی درباره جوایز بخش های دیگر این جشنواره تصریح کرد: به برگزیدگان در بخش‌های طراحی صحنه، موسیقی و پوستر و بروشور هر کدام مبلغ 3 میلیون ریال اهدا می شود.
وی مهلت ارسال آثار را تا 15 آبان 95 اعلام کرد و افزود: نتیجه بازخوانی متون در تاریخ 20 آبان اعلام می شود و نمایشنامه های راه یافته به جشنواره، روز 10 دی ماه 95 مورد بازبینی قرار می‌گیرند.
انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار