شیراز؛

برگزاری نخستین کارگاه بین المللی تست های هموستاز

نخستین کارگاه بین المللی آزمایش های انعقادی با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر عبدالرضا افراسیابی دبیر علمی کنگره تست های هموستاز گفت: این کارگاه بین المللی با حضور 10 سخنران و 90 کارشناس خارجی و داخلی که از کارشناسان آزمایشگاه و متخصصان بالینی هماتولوژی هستند، با همکاری مرکز هماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیمارستان شهید آیت الله دستغیب، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، انجمن هموستاز و ترومبوز ایران، سازمان انعقاد خون ایران، کانون هموفیلی ایران و آزمایشگاه پاتوبیولوژیک و ژنتیک پیوند و دعوت از همکاران هماتولوژیست از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و کارشناسان 20 آزمایشگاه منتخب کشوری در شیراز برگزار شد.
وی از تکرار این نشست ها هر دو سال یک بار خبر داد و اضافه کرد: هدف از برگزاری این کارگاه، برقراری ارتباط علمی با سایر مراکز کنترل کیفی جهانی است.
افراسیابی افزود: با برگزاری این کارگاه ها، آزمایشگاه های تشخیصی انعقاد، قادر به انجام آزمایش های انعقادی استاندارد هستند.
دبیر علمی کنگره تست های هموستاز، ادامه داد: استانداردسازی آزمایش های انعقادی تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت زندگی برای بیماران هموفیلی و مبتلایان به بیماری های خونریزی دهنده دارد و موجب کاهش هزینه ها برای سیستم بهداشتی کشور می شود.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.