سمنان؛

پرداخت یارانه دستگاه دانه کار غلات به کشاورزان استان

جهادکشاورزی سمنان امسال 675 میلیون ریال یارانه دستگاه دانه کار غلات به کشاورزان استان پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون 9 دستگاه ریزدانه کار کلزا و غلات به کشاورزان و تشکل‌های استان واگذار شده است که برای هر دستگاه 75 میلیون ریال و در مجموع 675 میلیون ریال یارانه پرداخت شده است.
حسین اصغری افزود: ریزدانه کارهای واگذار شده در شهرستانهای گرمسار، سرخه، دامغان شاهرود و میامی، برای کشت محصول کلزا و غلات مورد استفاده قرار گرفته و تا کنون حدود 600 هکتار از اراضی زراعی استان به زیر کشت کلزا رفته است.
وی تصریح کرد: مقرر است در برنامه مصوب اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استان سمنان در سال زراعی 96-95 حدود سه هزار و 400 تن دانه روغنی تولید شود.
اصغری از تمدید شماره گذاری مکانیزاسیون کشاورزی به ویژه تراکتور و کمباین خبر داد و افزود: با توجه به ضرورت شماره گذاری مکانیزاسیون کشاورزی که از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است، در استان نیزبا هماهنگی معاونت فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور، این خدمت برای ارائه تسهیلات به صاحبان مکانیزاسیون کشاورزی تمدید شده است و از مالکین آنها می خواهیم درباره شماره‌گذاری تراکتورها و کمباین‌های مستعمل خود اقدام لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه آخرین مهلت پذیرش پرونده شماره گذاری تراکتورها و کمباین‌های مستعمل با عمر زیر 13سال حداکثر تا پایان آبان 95 است تصریح کرد: پس از خاتمه مهلت تعیین شده، تحویل سوخت و تردد تراکتور و کمباین های تعیین شده در جاده های شهری و روستایی ممنوع خواهد بود.
معاون سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از مزایای شماره گذاری مکانیزاسیون کشاورزی به ویژه تراکتور و کمباین به صدور کارت سوخت و سند مالکیت رسمی به نام مالک تراکتور و کمباین اشاره کرد و افزود: صاحبان آن دسته از دستگاه هایی که مدل مونتاژ آن ها از سال 1382 تا کنون است، می توانند در اسرع وقت به منظور تشکیل پرونده شماره گذاری به مراکز خدمات یا مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های محل سکونت خود مراجعه کنند.
انتهای پیام / د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.