در 6ماه نخست سال 100میلیون دلار صادرات در گلستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: مقاصد صادراتی استان شامل 18 کشور است که عراق، ترکمنستان، افغانستان، چین و عراق مهمترین آنها هستند و عمده محصولات صادراتی استان در حوزه صنعت و کشاورزی است که شامل مواد غذایی، لبنیات، گوشت مرغ و رب گوجه فرنگی، قطعات سوله فلزی، خوراک دام و طیور، میله گرد، سیمان و ید است.

 درویش علی حسن زاده افزود: استان گلستان تنها استان کشور است که در زمینه استحصال و فرآوری و صادرات ید فعالیت می نماید و البته جزو هشت کشور تولید کننده ید در دنیا است.

وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده در مسیر صادرات استان طی سال گذشته و امسال گفت: از آنجایی که اقتصاد کشورهای هدف صادراتی استان وابسته به نفت و گاز است، کاهش شدید قیمت جهانی نفت سبب کاهش درآمدهای نفتی و در نتیجه کاهش ارزش پولی و توان خرید این کشورها شد و متاسفانه این شرایط بر صادرات استان گلستان نیز تاثیر منفی گذاشت.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان افزود: در حوزه تولید و تامین نیز ضمن اینکه باید به کیفیت و نیاز بازار توجه داشته باشیم و سلیقه و نیاز بازار هدف را در تولید در نظر بگیریم، لازم است استانداردهای کشور هدف صادراتی را هم مدنظر قرار دهیم و باید به قیمت کالای خود نیز توجه ویژه ای داشته باشیم.

 وی ادامه داد: در حوزه تولید باید واحد تحقیق و توسعه در واحدها مستقر شوند که سبب ارتقاء کیفیت و قیمت مناسب کالاهای تولیدی شود.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.