269 میلیون دلار صادرات در گلستان طی 11ماه اول سال 94 انجام شد.


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در این مدت 573هزار و 500تن کالا توسط تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان از استان گلستان صادر شده است.

حسینقلی قوانلو گفت:عراق، ترکمنستان و افغانستان را مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان بود که بیشترین حجم صادرات در این مدت مربوط به پنیر ، میلگرد ، گوشت مرغ ، رب ، سازه های فلزی ، سیمان و ید بود.

قوانلو افزود : در سال 94 برخی از بازارهای هدف صادراتی استان دچار مشکلاتی شد که این مساله سبب کاهش صادرات به آن کشورها گردید و جهت جلوگیری از این اتفاقات،صادرکنندگان استان به دنبال گسترش بازارهای هدف صادراتی باشند.

وی با اشاره به اسناد بالادستی حوزه صنعت، معدن و تجارت گفت: سند توسعه صنعت ، معدن و تجارت استانها توسط وزارتخانه تهیه و به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده است و بر این اساس بزودی سند توسعه تجارت خارجی استان با همکاری و مشارکت تمامی دست اندرکاران و صاحب نظران این بخش تهیه خواهد شد.

قوانلو ظرفیت صادرات استان را بالاتر از وضعیت موجود بیان کرد و گفت : بر تلاش بیشتر در این بخش و گسترش بازارهای هدف هستیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.