مراسم ترحیم سعید کشن‌فلاح برگزار شد

مراسم ختم زنده‌یاد سعید کشن‌فلاح هنرمند پیشکسوت تئاتر به همت حوزه هنری با حضور هنرمندان و برخی از مدیران فرهنگی عصر امروز برگزار شد.

به گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم ختم زنده‌یاد سعید کشن‌فلاح هنرمند پیشکسوت تئاتر به همت حوزه هنری در مسجد نور واقع در خیابان فاطمی، با حضور هنرمندان و برخی از مدیران فرهنگی عصر امروز برگزار شد. در این مراسم حجت الاسلام غیاث به سخنرانی پرداخت که در صحبت‌هایش به درجات رفیع انسانیت نیز اشاره کرد.
 
وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: کسی که ملاقات با خدا را دوست داشته باشد، خدا هم ملاقات با وی را دوست خواهد داشت. یکی از واژه‌هایی که دانشمندان و عالمان هنوز از پس تعریفش برنیامده‌اند، مرگ و زندگی است؛ در واقع کسانی از ملاقات با خدا ناخشنود هستند که نمک خورده‌اند و نمکدان شکسته‌اند. اگر بخواهیم به زبان امروزی بگوییم می‌توان گفت کسانی که انسان به دنیا آمده‌اند، انسان‌گونه زندگی کرده‌اند و با انسانیت از دنیا رفته‌اند، از ملاقات با خدا خشنود هستند.
 
وی در ادامه افزود: انسانیت در نزد ما امانتی است که باید آن را حفظ کنیم و در لحظه مرگ آن را سالم به خدا برگردانیم. می‌خواهیم با توجه به این نکات در مورد حسن اخلاق زنده‌یاد سعید کشن‌فلاح صحبت کنم در ایشان صفا، محبت و احتمال به امور وجود داشت و وقتی از اخبار متوجه درگذشت وی شدم به دلیل صفات نیکو و انسان‌گونه‌ای که داشتند متأثر شدم و به یاد همه خوبی‌های وی افتادم. به همین منظور در جهت حسن‌های اخلاقی وی می‌خواهم روایتی را برای شما بازگو کنم.
 
حجت‌الاسلام غیاث با اشاره به اینکه اهالی تئاتر و سینما با توجه به این روایت که از امام صادق (ع) نقل می‌کند می‌تواند به ساخت مفاهیمی از این دست بپردازند، گفت: شخصی نزد امام صادق (ع) آمد و از او پرسید ملاک انسانیت چیست و این امام بزرگوار بر 5 بند انسانیت را تعریف کرد.
 
1- وقتی انسان به سمت خوبی‌ها حرکت می‌کند، یعنی انسان اجازه ندهد خوبی‌های وی کمرنگ شود و از بدی‌ها اجتناب کند و عالی‌ترین مصداق خوب بودن بندگی خدا و کمک به مردم است.
 
2- تسلیم خواسته‌های بیجا نشدن این نکته نیز یکی از نشانه‌های انسانیت است، به تعبیر دیگر باید عزت نفس داشت و نباید در مورد خواسته‌های بیجای دیگران تسلیم شد.
 
3- کسی که مهربان باشد، یعنی کسانی که از نیاز دیگران به خود سوء استفاده نکرده‌اند.
 
4- کسی که وجدان کاری داشته باشد و کارهایی را که بر عهده دارد سرسری انجام ندهد.
 
5- انسان وقتی انسان است که برای حقوق دیگران احترام قائل باشد.
 
وی در پایان صحبت‌هایش گفت: جلساتی از این دست جلساتی مبنی بر تذکر دادن به خودمان است و باید در چنین جلساتی بیش از هر چیز به خودمان رجوع کنیم و به فکر انسانیت خود باشیم.
 
برخی از افرادی که در مراسم ختم هنرمند پیشکسوت عرصه تئاتر زنده‌یاد سعید کشن‌فلاح حضور پیدا کردند عبارتند از: محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری، کوروش زارعی مدیر انجمن هنرهای نمایش حوزه هنری، غلامرضا منتظری رئیس سازمان بسیج هنرمندان، مهدی شفیعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی، پیمان شریعتی مدیر مجموعه تئاتر شهر، عاقل‌زاده مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، علیرضا غفاری، منصور خلج، جعفر دهقان، داود فتحعلی‌بیگی، کیوان نخعی، نادر برهانی‌مرند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار