پوسترها و عکس های تئاتر فجر 91 به عنوان یک برند، آینه تمام نمای محتوای نمایش هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران حاضر در محل افتتاحیه نمایشگاه عکس و پوستر سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر که امروز با حضور "حمید شاه آبادی" معاون هنری، قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی، سعید کشن فلاح "دبیر جشنواره سی ویکم تئاتر فجر و جمعی از عکاسان و هنرمندان در گالری شماره یک و گالری "ابوالفضل عالی" در حوزه هنری برگزار شد؛ حمید شاه آبادی گفت: بخش عکس و پوستر نمایشگاه بدلیل اینکه حاصل فکر و ایده است مفهوم جامع کل اثر نمایشی را در خود نمایان می کند. 
وی ادامه داد: عکاس لحظه ای را انتخاب می کند و برآورد آن عکس مفهوم کلی یک نمایش است. 
شاه آبادی تصریح کرد: گرافیست پوستر را باید طوری طراحی کند که با متن کل نمایش متناسب باشد و عملاً منجر به مفاهیمی مدنظر کارگردان و نویسنده شود. 
وی عنوان کرد: خرسندیم که فضای پوستر کشور رشد کرده و پوسترها به تنهایی نقش یک برند را دارند و آینه محتوای نمایش هستند. 
شاه آبادی بیان کرد: عکس گرفتن حرفه ای در تئاتر کار بسیار دشوار متفاوتی است چرا که باید آنها تئاتر را خوب بشناسند و با آن ارتباط برقرار کنند. 
معاون هنری اظهار داشت: امسال چهارمین سال است نمایشگاه عکس و پوستر به طور منتقل برگزار می شود که این نشان دهنده توجه به حوزه عکس و پوستر است. 
شاه آبادی افزود: عکس و پوستر برای مخاطب لحظه های شیرین و ماندگاری از یک نمایش را به یادگار می گذارد. 
وی خاطرنشان کرد: وقتی به دهه 40 و 50 بر می گردیم کوله باری از خاطره و تجربه وجود دارد و مسیر حرکتی که در این زمینه صورت گرفته است که ما به چه میزان پیشرفت در زمینه عکس و پوستر داشته ایم. 
"قادر آشنا" گفت: رنگ، ترکیب بندی، محتوا و پیام پوسترها نشان از این است که کارگردان توجه ویژه ای به پوستر نمایش داشته است. 
وی ادامه داد: آنچه که من در این نمایشگاه دیده ام آثار فوق العاده ای است که همه آنها مفهوم نمایش را نشان می دهد. 
"آشنا" خاطر نشان کرد: طراحی پوستر در واقع کار اضافه ای نبوده بلکه صرفاً کار آن اطلاع رسانی است چرا که به آن توجه هنری شده و پوستراه حاوی پیام نمایش هستند. 
گفتنی است؛ در این نمایشگاه که شامل 67 قطعه پوستر و 46 قطعه عکس برگزیده تئاتر ایران است که تا پایان جشنواره ادامه خواهد داشت این اثر به صورت گرافیک محیطی در محوطه مجموعه تئاتر شهر قابل مشاهده است.
برچسب ها: جشنواره ، فیلم تئاتر ، فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار